Boek nu met 10% zomerkorting 🌻

Boek nu met 10% zomerkorting 🌻

Bezorgdienst voor nieuwe en tweedehands aankopen

Voordeliger en makkelijker dan zelf een busje huren
Tuut! Tuut!
🎶 Radar love
🎶 Born to be wild
🎶 On the Road Again
🎶 See you later, alligator
Breng it on!
van

Regel het transport binnen enkele minuten

Stap 1
De volgende informatie heb je nodig van de (ver)koper: ophaalsituatie (voordeur, verdieping), mogelijke ophaalmomenten, afmetingen en gewicht, contactgegevens.
Stap 2
Bekijk direct de prijs, vul de informatie in en betaal. Je krijgt de goedkoopste prijs als het over 3 werkdagen (of later) kan worden opgehaald en bezorgd.
Stap 3
Wij laten je weten welke koerier er komt.

Lees meer

Onze koeriers zijn al meer dan 100.000 keer beoordeeld!

Over koerier Quincy

(5.0)
Respect voor Quincy en wat een topper!

Over koerier Osama

(5.0)
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Over koerier Daniel

(5.0)
Keurig vastgesjord. Prettige kerel if you speak English.

Over koerier Ronald

(5.0)
Vriendelijke & nette bezorger, Top!

Over koerier Lawrence

(5.0)
Zeer vriendelijke koerier met hele nette communicatie. Echt een van de betere van Brenger.
Toon meer reviews

Veelgestelde vragen

Kan ik de betaling voor Marktplaats-aankoop ook via Brenger regelen?

Als je kiest voor de veilige productbetaling via Brenger, betaal je niet alleen voor het transport, maar ook voor het gekochte product aan de verkoper. Brenger betaalt de verkoper uit zodra de koerier het product heeft opgehaald.
Ga naar Brenger.nl en vul het ophaal- en afleveradres in. Na het toevoegen van de item(s) wordt er gevraagd of je de betaling van het product ook via Brenger wilt laten verlopen. Hier vul je het bedrag in dat je met de verkoper hebt afgesproken en geef je zijn/haar contactgegevens op. Zorg ervoor dat alle gegevens juist zijn om eventuele annuleringskosten te voorkomen. Stem daarom eerst alles af met de verkoper.

De verkoper ontvangt dan een e-mail om zijn of haar bankrekening in te vullen en te verifiëren (let op: wij doen dit alleen via e-mail vanuit noreply@brenger.nl , nooit via WhatsApp of andere kanalen, dit kan phishing zijn).

Lees hier meer over hoe de veilige betaling voor kopers/verkopers precies werkt en waar je op moet letten.

Let op: Je hoeft nooit je rekeningnummer aan Brenger of de koper te geven. Wanneer de koper de betaling via Brenger regelt ontvang je een mailtje van noreply@brenger.nl met de uitnodiging om je identiteit te verifiëren bij Online Payment Platform. Uitnodigingen om de betaling te bevestigen via andere kanalen, zoals WhatsApp of andere e-mailadressen, kunnen wijzen op phishing. Meldt dit soort pogingen altijd bij de politie of de online fraude helpdesk.

Wat kost een transport en hoe vraag ik een offerte aan?

De kosten voor transport via Brenger worden bepaald op basis van verschillende factoren, waaronder de afstand, de afmetingen van het product dat je wilt verzenden, en eventuele extra services die je wenst.

Op onze homepage kun je de prijs voor jouw transport berekenen. Vul alle informatie in. Daarna verschijnt de totale prijs. Je ziet tijdens het proces hoe de prijs is opgebouwd.

Worden de spullen gegarandeerd bezorgd als ik een transport boek?

Alle transportverzoeken binnen Nederland, (m.u.v. Waddeneilanden), België en Duitsland worden gegarandeerd bezorgd. Echter kan het een enkele keer voorkomen dat we geen koerier hebben kunnen vinden voor jouw transport op de datum van jouw voorkeur. In dat geval zal onze klantenservice contact met je opnemen om je transport te verplaatsen.

De garantie geldt niet als:

  • als de opdracht één of meerdere artikelen bevat die groter zijn dan (400x180x160 cm);
  • als het totale volume van de opdracht groter is dan 5m3;
  • als de opdracht naar een afvalstation moet;
  • als het totale gewicht zwaarder dan 200kg is;
  • als het om glas gaat;
  • als het om kwetsbaar steensoorten gaat;
  • als het om etenswaren gaat;
  • als het een aanhangwagen/aanhanger of piano betreft;
  • als het een organisme (planten/dieren) betreft.

Omdat deze uitzonderingen niet binnen ons concept vallen kunnen wij niet garanderen dat een koerier zo’n transportverzoek oppakt. Echter, lukt het ons toch vaak om een koerier te vinden. Dit is alleen niet het geval voor transporten zwaarder dan 200kg. Hier kun je geen transport voor plaatsen omdat de koeriers dit niet kunnen vervoeren.

Hoe weet ik hoe laat de koerier komt?

Om 20.00 uur de avond vóór het transport ontvang je per email de naam van de koerier en het tijdvak waarin hij of zij komt. Twee uur voor aanvang van het tijdvak kan je de koerier volgen op de Track & Trace pagina en krijg je zijn of haar contactgegevens. De koerier neemt in de regel altijd een halfuur voordat hij of zij aankomt contact met je op.

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot € 500. Schade die ontstaat wanneer de koerier de spullen tilt of helpt bij het tillen van de spullen binnen het huis of gebouw bij het ophaal- of afleveradres wordt niet gedekt door deze verzekering. Ook schade aan glas, steen of etenswaren of schade tijdens transporten die niet binnen onze garantie vallen (groter dan 400x180x160cm of zwaarder dan 200kg of spullen of die met apparatuur moeten worden in- en uitgeladen) wordt niet verzekerd. In geval van schade, vragen wij je direct telefonisch contact met ons op te nemen en foto’s van de beschadigde spullen, een beschrijving van de schade en een bewijs van de reparatiekosten en/of aanschafwaarde te sturen naar info@brenger.nl. Brenger vergoed de herstelkosten zoals opgesteld in de offerte van een professionele restaurateur, tot maximaal de aanschafwaarde van het product, tot € 500.

Kan het op een specifiek tijdstip en/of datum worden opgehaald of afgeleverd?

Jazeker, bij het plaatsen van het transport kan je altijd de datum selecteren. Vervolgens kan je kiezen voor een flexibel tijdvak van 9:00 tot 18:00 of een specifiek tijdvak tegen extra betaling.

Kan de koerier met sjouwhulp, laadklep, palletwagen, verhuislift, etc. komen?

Een koerier via Brenger komt standaard in een bestelbus met verhuisdekens en spanbanden. Zijn er extra hulpmiddelen nodig om jouw spullen in en uit te laden, dan kan je extra services toevoegen aan jouw boeking. Het is jouw verantwoordelijkheid dat spullen met de gekozen service te laden zijn. Via ons “Extra services” pakket kun je de volgende opties bijboeken:

  • Extra persoon: de koerier komt met een extra man, handig als er geen hulp aanwezig is op een van de adressen.
  • Laadklep: de koerier komt met een bus met laadklep, handig om bijv. spullen op wielen te laden.
  • Laadklep en palletwagen: de koerier komt met een bus met laadklep en palletwagen, handig om bijv. zware pallets te laden.
  • Laadklep en een extra sjouwhulp: de koerier komt met een bus met laadklep en een extra sjouwhulp.

Let op! De volgende services biedt Brenger niet, schakel hiervoor zelf een externe service in:

  • Een verhuislift
  • Demontage
  • Verpakkingsmateriaal
Bekijk alle FAQ’s

Brenger werkt samen met

whoppah
Troostwijk
Reliving
Loods 5
OVV partner
Marktplaats partner

Voordelig transport voor je aankopen

Heb jij iets gekocht of verkocht op Facebook, Marktplaats, 2hands.be, Reliving of een ander platform? Regel dan het transport vanuit je stoel. Bij Brenger ben je namelijk op het juiste adres. Via ons platform vind jij een koerier die jouw aankoop ophaalt bij de verkoper en bij jou bezorgt zonder dat jij iets hoeft te doen.

Plaats jouw transport op ons platform, kies de tijdvakken waarin het kan worden opgehaald en afgeleverd, en betaal. Vervolgens ontvang jij in een e-mail welke koerier jouw aankoop gaat ophalen en brengen. Zo heb jij het voordeligste transport voor je aankoop, wordt de wereld wat duurzamer en verdient de koerier meer op zijn rit!

Lees meer

Samen maken wij impact

Verminder je CO2-uitstoot door Brenger te gebruiken!
Met een transport van Gouda naar Groningen van 220 km bespaar je 48,4 kg aan CO2 💨. Dat staat gelijk aan de uitstoot van 26,8 hamburgers 🍔 of 89,8 douchebeurten 🚿.

In totaal hebben wij al 3.187 ton aan CO2 bespaard.

Ontdek meer