Bank, fiets of kast die niet in je auto past?

Regel het transport van grote spullen in 3 stappen!

1. Bekijk de prijs en boek

Vul op de homepage de ophaal- en afleverplaats in, de afmetingen van het voorwerp in en bekijk de prijs. Kies de eventuele extra services, zoals een sjouwhulp, etage service of een bus met laadklep. Betaal je transport.

2. Wij houden je op de hoogte

Nadat je hebt geboekt, gaan we zoeken naar een geschikte koerier voor jouw transport. Zodra er een koerier is gekoppeld, ontvang je de avond vóór de dag van het transport het exacte tijdvak en de contactgegevens van de koerier. Op die manier kunnen jullie gemakkelijk met elkaar communiceren en verloopt het transport soepel en efficiënt.

3. De koerier komt in actie

De koerier haalt de spullen op en levert ze binnen het afgesproken tijdvak af. Via de Track & Trace pagina kun je de voortgang van het transport volgen. Bij eventuele vertraging zal de koerier zijn/haar best doen om je hiervan op de hoogte te stellen. Zodra de spullen zijn afgeleverd, vragen we je om de ontvangst te bevestigen en wordt de koerier uitbetaald. Tot slot kun je de koerier en de geleverde service beoordelen.

Bereken jouw prijs

Veelgestelde vragen

Wat kost een transport en hoe vraag ik een offerte aan?

De kosten voor transport via Brenger worden bepaald op basis van verschillende factoren, waaronder de afstand, de afmetingen van het product dat je wilt verzenden, en eventuele extra services die je wenst.

Op onze homepage kun je de prijs voor jouw transport berekenen. Vul alle informatie in. Daarna verschijnt de totale prijs. Je ziet tijdens het proces hoe de prijs is opgebouwd.

Worden de spullen gegarandeerd bezorgd als ik een transport boek?

Alle transportverzoeken binnen Nederland, (m.u.v. Waddeneilanden), België en Duitsland worden gegarandeerd bezorgd. Echter kan het een enkele keer voorkomen dat we geen koerier hebben kunnen vinden voor jouw transport op de datum van jouw voorkeur. In dat geval zal onze klantenservice contact met je opnemen om je transport te verplaatsen.

De garantie geldt niet als:

  • als de opdracht één of meerdere artikelen bevat die groter zijn dan (400x180x160 cm);
  • als het totale volume van de opdracht groter is dan 5m3;
  • als de opdracht naar een afvalstation moet;
  • als het totale gewicht zwaarder dan 200kg is;
  • als het om glas gaat;
  • als het om kwetsbaar steensoorten gaat;
  • als het om etenswaren gaat;
  • als het een aanhangwagen/aanhanger of piano betreft;
  • als het een organisme (planten/dieren) betreft.

Omdat deze uitzonderingen niet binnen ons concept vallen kunnen wij niet garanderen dat een koerier zo’n transportverzoek oppakt. Echter, lukt het ons toch vaak om een koerier te vinden. Dit is alleen niet het geval voor transporten zwaarder dan 200kg. Hier kun je geen transport voor plaatsen omdat de koeriers dit niet kunnen vervoeren.

Hoe weet ik hoe laat de koerier komt?

Om 20.00 uur de avond vóór het transport ontvang je per email de naam van de koerier en het tijdvak waarin hij of zij komt. Twee uur voor aanvang van het tijdvak kan je de koerier volgen op de Track & Trace pagina en krijg je zijn of haar contactgegevens. De koerier neemt in de regel altijd een halfuur voordat hij of zij aankomt contact met je op.

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot € 500. Schade die ontstaat wanneer de koerier de spullen tilt of helpt bij het tillen van de spullen binnen het huis of gebouw bij het ophaal- of afleveradres wordt niet gedekt door deze verzekering. Ook schade aan glas, steen of etenswaren of schade tijdens transporten die niet binnen onze garantie vallen (groter dan 400x180x160cm of zwaarder dan 200kg of spullen of die met apparatuur moeten worden in- en uitgeladen) wordt niet verzekerd. In geval van schade, vragen wij je direct telefonisch contact met ons op te nemen en foto’s van de beschadigde spullen, een beschrijving van de schade en een bewijs van de reparatiekosten en/of aanschafwaarde te sturen naar info@brenger.nl. Brenger vergoed de herstelkosten zoals opgesteld in de offerte van een professionele restaurateur, tot maximaal de aanschafwaarde van het product, tot € 500.

Kan het op een specifiek tijdstip en/of datum worden opgehaald of afgeleverd?

Jazeker, bij het plaatsen van het transport kan je altijd de datum selecteren. Vervolgens kan je kiezen voor een flexibel tijdvak van 9:00 tot 18:00 of een specifiek tijdvak tegen extra betaling.

Kan de koerier met sjouwhulp, laadklep, palletwagen, verhuislift, etc. komen?

Een koerier via Brenger komt standaard in een bestelbus met verhuisdekens en spanbanden. Zijn er extra hulpmiddelen nodig om jouw spullen in en uit te laden, dan kan je extra services toevoegen aan jouw boeking. Het is jouw verantwoordelijkheid dat spullen met de gekozen service te laden zijn. Via ons “Extra services” pakket kun je de volgende opties bijboeken:

  • Extra persoon: de koerier komt met een extra man, handig als er geen hulp aanwezig is op een van de adressen.
  • Laadklep: de koerier komt met een bus met laadklep, handig om bijv. spullen op wielen te laden.
  • Laadklep en palletwagen: de koerier komt met een bus met laadklep en palletwagen, handig om bijv. zware pallets te laden.
  • Laadklep en een extra sjouwhulp: de koerier komt met een bus met laadklep en een extra sjouwhulp.

Let op! De volgende services biedt Brenger niet, schakel hiervoor zelf een externe service in:

  • Een verhuislift
  • Demontage
  • Verpakkingsmateriaal
Bekijk alle FAQ’s

Onze koeriers zijn al meer dan 100.000 keer beoordeeld!

Over koerier Noor

(5.0)
Fijne, professionele en prettige dienstverlening

Over koerier Lawrence

(5.0)
Zeer tevreden hoe het allemaal verlopen is om een grote 5 zits hoek bank te verhuizen. Het ging allemaal vlot en alles netjes zonder te beschadigen vervoerd. Hartelijk bedankt

Over koerier Lawrence

(5.0)
Alles netjes tot mijn woonkamer gebracht, geen schade, vriendelijke service, bedankt.

Over koerier Removers

(4.0)
De aflevering was later dan gepland en de communicatie had beter gekund, maar de aflevering zelf was goed. Snel en vakkundig naar binnen getild.

Over koerier Patrick

(5.0)
Super tevreden! Tot een volgende keer.
Toon meer reviews

Verminder jouw CO2-uitstoot door Brenger te gebruiken

Wij koppelen jouw transport aan de koerier die de route toch al rijdt. Door niet zelf op en neer te rijden en een Brenger koerier het te laten meenemen, bespaar je gemiddeld 48.4 kg CO2💨  op een transport van 220 km. Dat staat gelijk aan de uitstoot van 26,8 hamburgers 🍔 of 89,8 douchebeurten 🚿.

In totaal hebben wij al meer dan 3.187 ton aan CO2 bespaard.

Ontdek meer