Bank, fiets of kast die niet in je auto past?

Regel het transport van grote spullen in 3 stappen!

1. Bekijk de prijs en boek

Vul op de homepage de ophaal- en afleverplaats in, de afmetingen van het voorwerp in en bekijk de prijs. Kies de eventuele extra services, zoals een sjouwhulp, etage service of een bus met laadklep. Betaal je transport.

2. Wij houden je op de hoogte

Wij koppelen jouw transport aan de professionele koerier op de weg. Jij ontvangt een e-mail met het tijdvak van 4 uur waarin de koerier jouw spullen komt ophalen. Ook ontvang je de gegevens van de koerier zodat jullie elkaar op de hoogte kunnen houden.

3. De koerier komt in actie

De koerier haalt de spullen op en levert ze binnen het afgesproken tijdvak af. Danzij direct contact met de koerier en de live tracking ben jij op de hoogte van de actuele bezorginformatie. Na afloop bevestig je het ontvangst en kun je de koerier beoordelen. Zo blijven we onze service verbeteren!

Bereken jouw prijs

Veelgestelde vragen

Worden de spullen gegarandeerd bezorgd als ik een transportverzoek plaats?

Alle transportverzoeken binnen Nederland (m.u.v. Waddeneilanden) worden gegarandeerd bezorgd binnen 7 werkdagen van de oorspronkelijk geboekte transportdag.

De garantie geldt niet:

  • als de opdracht groter is dan onze maximale afmetingen (400x180x160cm)
  • als het om een groter volume dan 12 m3 gaat
  • als het totale gewicht zwaarder dan 200kg is
  • als het om glas of steen gaat
  • als het om etenswaren gaat
  • als het een aanhangwagen/aanhanger of piano betreft
  • als het een organisme betreft (dieren, planten, etc.)

Omdat deze uitzonderingen niet binnen ons concept vallen kunnen wij niet garanderen dat een koerier zo’n transportverzoek oppakt. Echter lukt het ons toch vaak om een koerier te vinden. Plaats daarom vooral je transportverzoek en waarschijnlijk is er snel een koerier die jouw transport kan uitvoeren! Dit is alleen niet het geval voor transporten zwaarder dan 200kg. Hier kun je geen transportverzoek voor plaatsen omdat de koeriers dit niet kunnen vervoeren.

Hoe weet ik hoe laat de koerier komt?

Om acht uur de avond vóór het transport ontvang je per email de naam van de koerier en het tijdvak waarin hij of zij komt. Twee uur voor aanvang van het tijdvak kan je de koerier volgen op de Track & Trace pagina en krijg je zijn of haar contactgegevens. De koerier neemt in de regel altijd een halfuur voordat hij of zij aankomt contact met je op.

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot € 500. Schade die ontstaat wanneer de koerier de spullen tilt of helpt bij het tillen van de spullen binnen het huis of gebouw bij het ophaal- of afleveradres wordt niet gedekt door deze verzekering. Ook schade aan glas, steen of etenswaren of schade tijdens transporten die niet binnen onze garantie vallen (groter dan 400x180x160cm of zwaarder dan 200kg of spullen of die met apparatuur moeten worden in- en uitgeladen) wordt niet verzekerd. In geval van schade, vragen wij je direct telefonisch contact met ons op te nemen en foto’s van de beschadigde spullen, een beschrijving van de schade en een bewijs van de reparatiekosten en/of aanschafwaarde te sturen naar info@brenger.nl.

Kan het op een specifiek tijdstip en/of datum worden opgehaald of afgeleverd?

Jazeker, bij het plaatsen van het transport kan je altijd de datum selecteren. Vervolgens kan je kiezen voor een flexibel tijdvak van 9:00 tot 18:00 of een specifiek tijdvak tegen extra betaling.

Kan de koerier met laadklep, palletwagen, verhuislift, etc. komen?

Een koerier via Brenger komt standaard in een bestelbus met verhuisdekens en spanbanden. Zijn er extra hulpmiddelen nodig om jouw spullen in en uit te laden, dan kan je extra services toevoegen aan jouw boeking. Het is jouw verantwoordelijkheid dat spullen met de gekozen service te laden zijn. Via ons “Extra services” pakket kun je de volgende opties bijboeken:

  • Extra persoon: de koerier komt met een extra man, handig als er geen hulp aanwezig is op een van de adressen.
  • Laadklep: de koerier komt met een bus met laadklep, handig om bijv. spullen op wielen te laden.
  • Laadklep en palletwagen: de koerier komt met een bus met laadklep en palletwagen, handig om bijv. zware pallets te laden.
  • Laadklep en een extra sjouwhulp: de koerier komt met een bus met laadklep en een extra sjouwhulp.

Let op! De volgende services biedt Brenger niet, schakel hiervoor zelf een externe service in:

  • Een verhuislift
  • Demontage
  • Verpakkingsmateriaal
Bekijk alle FAQ's

Boek jouw transport

Onze koeriers zijn al meer dan 100.000 keer beoordeeld!

Over koerier Mark

(4.0)
Ik vind het een aanrader, geen gedoe met zelf iets huren. Onze bank werd keurig naar binnen gesjouwd.

Over koerier Shaquille

(5.0)
Prachtvent. Rustig, betrouwbaar en zeer vriendelijk

Over koerier Zehdy

(5.0)
keurig gedaan allemaal, dank jullie wel

Over koerier Patrick

(5.0)
Patrick heeft zelfs de kast naar binnen helpen tillen, echt super lief!

Over koerier Jurjen

(5.0)
Van deze man kan menig koerier nog wat leren. TOP SERVICE!!!
Toon meer reviews

Verminder jouw CO2-uitstoot door Brenger te gebruiken

Wij koppelen jouw transport aan de koerier die de route toch al rijdt. Door niet zelf op en neer te rijden en een Brenger koerier het te laten meenemen, bespaar je gemiddeld 48.4 kg CO2💨  op een transport van 220 km. Dat staat gelijk aan de uitstoot van 26,8 hamburgers 🍔 of 89,8 douchebeurten 🚿.

In totaal hebben wij al meer dan 3.380 ton aan CO2 bespaard.

Ontdek meer