Bank, fiets of kast die niet in je auto past?

Regel het transport van grote spullen in 3 stappen.

1. Bekijk de prijs en boek

Vul op de homepage de ophaal- en afleverplaats in, de afmetingen van het voorwerp in en bekijk de prijs. Kies de eventuele extra services, zoals een sjouwhulp, etage service of een bus met laadklep. Betaal je transport.

2. Wij houden je op de hoogte

Nadat je hebt geboekt, gaan we zoeken naar een geschikte koerier voor jouw transport. Zodra er een koerier is gekoppeld, ontvang je de avond vóór de dag van het transport het exacte tijdvak en de contactgegevens van de koerier. Op die manier kunnen jullie gemakkelijk met elkaar communiceren en verloopt het transport soepel en efficiënt.

3. De koerier komt in actie

De koerier haalt de spullen op en levert ze binnen het afgesproken tijdvak af. Via de trackingpagina kun je het transport volgen. Bij eventuele vertraging zal de koerier zijn/haar best doen om je hiervan op de hoogte te stellen. Zodra de spullen zijn afgeleverd, vragen we je om de ontvangst te bevestigen en wordt de koerier uitbetaald. Tot slot kun je de koerier en de geleverde service beoordelen.

Bereken jouw prijs

Veelgestelde vragen

Kan ik een Marktplaats-aankoop met Brenger laten vervoeren?

Heb je een groot item gekocht of verkocht op Marktplaats? Bespaar tijd, geld en gedoe en verstuur het makkelijk met Brenger. Je regelt je transport al vanaf €42. Boek je bezorging eenvoudig via het Marktplaats Betaalverzoek. Zo werkt het:

  1. Bekijk de prijs in een Betaalverzoek
    Om de prijs te berekenen, doe een betaalvoorstel via de Marktplaats-chat en kies voor Brenger als leveringsoptie. Betaal voor het product en de bezorging in een keer.
  2. Plan je bezorging
    Na betaling word je doorgestuurd naar Brenger. Geef minimaal 3 bezorgdata door via de planner. De verkoper kiest een dag, en jullie ontvangen beiden een bevestiging.
  3. De koerier gaat aan de slag
    Een professionele koerier pakt het transport op. De avond voor de bezorging ontvang je een 4-uurs tijdvak waarin je de koerier kunt verwachten. Volg het transport via de trackingpagina en ontvang updates via e-mail, sms en Marktplaats-chat.

Wil je liever direct via Brenger boeken? Lees hier hoe het werkt.

 

Wat kost een transport en hoe vraag ik een offerte aan?

De kosten voor transport via Brenger worden bepaald op basis van verschillende factoren, waaronder de afstand, de afmetingen van het product dat je wilt verzenden, en eventuele extra services die je wenst.

Op onze homepage kun je de prijs voor jouw transport berekenen. Vul alle informatie in. Daarna verschijnt de totale prijs. Je ziet tijdens het proces hoe de prijs is opgebouwd.

Worden de spullen gegarandeerd bezorgd als ik een transport boek?

Alle transportverzoeken binnen Nederland, (m.u.v. Waddeneilanden), België en Duitsland worden gegarandeerd bezorgd. Echter kan het een enkele keer voorkomen dat we geen koerier hebben kunnen vinden voor jouw transport op de datum van jouw voorkeur. In dat geval zal onze klantenservice contact met je opnemen om je transport te verplaatsen.

Voor sommige opdrachten geldt er geen garantie. Deze opdrachten kunnen niet vooraf worden betaald en worden niet gedekt door onze schadeverzekering:

  • Het transport bevat één of meerdere artikelen die groter zijn dan 400x180x160 cm;
  • Het totale volume van het transport is groter dan 5 m³;
  • Het totale gewicht van de items is zwaarder dan 200 kg;
  • Het transport moet naar een afvalstation;
  • Het gaat om etenswaren;
  • Het betreft een aanhangwagen/aanhanger of piano;
  • Het betreft een organisme (planten/dieren);
  • Het transport betreft een gebied buiten het standaard transportgebied: Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden), België en Duitsland.

Omdat deze uitzonderingen niet binnen ons concept vallen kunnen wij niet garanderen dat een koerier zo’n transportverzoek oppakt. Echter, lukt het ons toch vaak om een koerier te vinden. Dit is alleen niet het geval voor transporten zwaarder dan 200kg. Hier kun je geen transport voor plaatsen omdat de koeriers dit niet kunnen vervoeren.

Hoe weet ik hoe laat de koerier komt?

Om 20.00 uur de avond vóór het transport ontvang je per email de naam van de koerier en het tijdvak waarin hij of zij komt. Twee uur voor aanvang van het tijdvak kan je de koerier volgen op de Track & Trace pagina en krijg je zijn of haar contactgegevens. De koerier neemt in de regel altijd een halfuur voordat hij of zij aankomt contact met je op.

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot €500.

In specifieke gevallen wordt de schade niet gedekt:

  • Schade aan het product die binnenshuis ontstaat wanneer de vervoerder de spullen tilt of helpt bij het tillen op het ophaal- of afleveradres;
  • Schade aan glas, spiegels, steen, computers, piano’s, aanhangers, printers, etenswaren, planten, dieren, geld en geldwaardig papier, lijfsieraden, kunst en antiek/antiquiteiten;
  • Schade aan een product dat groter is dan 400x180x160 cm;
  • Schade aan een product dat in een opdracht valt die in totaal zwaarder is dan 200 kg;
  • Schade aan iets anders dan het product, zoals het huis of de tuin;
  • De koerier is niet aansprakelijk voor schade aan het product die niet was te constateren bij het ophaaladres, bijvoorbeeld bij interne schade die niet zichtbaar is aan de buitenkant van het product.

Je kan zelf voorzorgsmaatregelen nemen om het risico tot schade te beperken. Verpak en zeker je spullen, gebruik het juiste verpakkingsmateriaal en overweeg aanvullende verzekering an te schaffen voor waardevolle artikelen.

In het geval dat er schade ontstaat verzoeken we je om het schadeformulier binnen 48 uur nadat de spullen zijn geleverd in te vullen. Ons team zal het dossier beoordelen en binnen twee werkdagen contact met je opnemen. Afhankelijk van de schade zullen wij je tegemoet komen in het herstel, of de waarde van het product vergoeden (tot €500)

Mocht je nog niet alle benodigde informatie voorhanden hebben, vragen we je nog steeds om het formulier binnen 48 uur in te vullen. We zullen dan contact opnemen om het dossier aan te vullen.

Voor vragen of opmerkingen kan je altijd een mail sturen.

Kan het op een specifiek tijdstip en/of datum worden opgehaald of afgeleverd?

Jazeker, bij het plaatsen van het transport kan je altijd de datum selecteren. Vervolgens kan je kiezen voor een flexibel tijdvak van 9:00 tot 18:00 of een specifiek tijdvak tegen extra betaling.

Kan de koerier met sjouwhulp, laadklep, palletwagen, verhuislift, etc. komen?

Een koerier via Brenger komt standaard in een bestelbus met verhuisdekens en spanbanden. Zijn er extra hulpmiddelen nodig om jouw spullen in en uit te laden, dan kan je extra services toevoegen aan jouw boeking. Het is jouw verantwoordelijkheid dat spullen met de gekozen service te laden zijn. Via ons “Extra services” pakket kun je de volgende opties bijboeken:

  • Extra persoon: de koerier komt met een extra man, handig als er geen hulp aanwezig is op een van de adressen.
  • Laadklep: de koerier komt met een bus met laadklep, handig om bijv. spullen op wielen te laden.
  • Laadklep en palletwagen: de koerier komt met een bus met laadklep en palletwagen, handig om bijv. zware pallets te laden.
  • Laadklep en een extra sjouwhulp: de koerier komt met een bus met laadklep en een extra sjouwhulp.

Let op! De volgende services biedt Brenger niet, schakel hiervoor zelf een externe service in:

  • Een verhuislift
  • Demontage
  • Verpakkingsmateriaal
Bekijk alle FAQ’s

Laat jouw Marktplaats-aankoop ophalen en bezorgen door Brenger

Lees hoe het werkt

Verminder jouw CO2-uitstoot door Brenger te gebruiken

Wij koppelen jouw transport aan de koerier die de route toch al rijdt. Door niet zelf op en neer te rijden en een Brenger koerier het te laten meenemen, bespaar je gemiddeld 48.4 kg CO2💨  op een transport van 220 km. Dat staat gelijk aan de uitstoot van 26,8 hamburgers 🍔 of 89,8 douchebeurten 🚿.

In totaal hebben wij al meer dan 3.187 ton aan CO2 bespaard.

Ontdek meer