Boek je Marktplaats bezorging via Brenger.nl

Kosteloos annuleren tot 60 uur
Ophalen en bezorgen wanneer jij het wilt
Onderweg verzekerd tot €500

Om een transport te kunnen boeken, is het handig om vooraf een aantal zaken af te stemmen met de verkoper. Je hebt de volgende gegevens van de verkoper nodig om het transport te kunnen plaatsen:

  • Het volledige ophaaladres
  • Telefoonnummer en email
  • Op welke verdieping het product klaar staat en of de verkoper de koerier wil helpen met tillen
  • De beschikbare ophaalmomenten
  • De afmetingen van het product
  • Vul hier het ophaal- en afleveradres in
  • Vul de afmetingen van het product in
  • Selecteer eventuele extra services zoals een extra
    sjouwhulp
  • Betaal vervolgens het transport via iDeal, creditcard of andere betaalmethodes
  • Als je kiest voor de veilige productbetaling, betaal je niet alleen voor het
  • transport, maar ook voor je product aan de verkoper
  • Nadat je hebt betaald, ontvang je van Brenger een e-mailbevestiging

Na de betaling koppelt Brenger jouw transport aan een professionele koerier. De avond voor het transport ontvang je een 4-uurs tijdvak waarin de koerier komt en zijn/haar contactgegevens. Zo kunnen jullie elkaar op de hoogte houden en verloopt het transport soepel en efficiënt. Heb je vragen over je boeking? Kijk dan hier.

De koerier haalt de spullen op en levert ze binnen het afgesproken tijdvak af. Volg je transport via de trackingpagina. Heb je vragen over de bezorging? Bekijk de antwoorden hier. Als de koerier te laat is door bijvoorbeeld drukte op de weg, zal hij zijn best doen je hiervan op de hoogte te houden.

  • Zodra de spullen zijn afgeleverd, dien je ontvangst te bevestigen en zal de koerier worden uitbetaald. Tot slot kun je de koerier en de service beoordelen.

Veelgestelde vragen

Kan ik de betaling voor Marktplaats-aankoop ook via Brenger regelen?

Als je kiest voor de veilige productbetaling via Brenger, betaal je niet alleen voor het transport, maar ook voor het gekochte product aan de verkoper. Brenger betaalt de verkoper uit zodra de koerier het product heeft opgehaald.
Ga naar Brenger.nl en vul het ophaal- en afleveradres in. Na het toevoegen van de item(s) wordt er gevraagd of je de betaling van het product ook via Brenger wilt laten verlopen. Hier vul je het bedrag in dat je met de verkoper hebt afgesproken en geef je zijn/haar contactgegevens op. Zorg ervoor dat alle gegevens juist zijn om eventuele annuleringskosten te voorkomen. Stem daarom eerst alles af met de verkoper.

De verkoper ontvangt dan een e-mail om zijn of haar bankrekening in te vullen en te verifiëren (let op: wij doen dit alleen via e-mail vanuit noreply@brenger.nl , nooit via WhatsApp of andere kanalen, dit kan phishing zijn).

Lees hier meer over hoe de veilige betaling voor kopers/verkopers precies werkt en waar je op moet letten.

Let op: Je hoeft nooit je rekeningnummer aan Brenger of de koper te geven. Wanneer de koper de betaling via Brenger regelt ontvang je een mailtje van noreply@brenger.nl met de uitnodiging om je identiteit te verifiëren bij Online Payment Platform. Uitnodigingen om de betaling te bevestigen via andere kanalen, zoals WhatsApp of andere e-mailadressen, kunnen wijzen op phishing. Meldt dit soort pogingen altijd bij de politie of de online fraude helpdesk.

Wat kost een transport en hoe vraag ik een offerte aan?

De kosten voor transport via Brenger worden bepaald op basis van verschillende factoren, waaronder de afstand, de afmetingen van het product dat je wilt verzenden, en eventuele extra services die je wenst.

Op onze homepage kun je de prijs voor jouw transport berekenen. Vul alle informatie in. Daarna verschijnt de totale prijs. Je ziet tijdens het proces hoe de prijs is opgebouwd.

Worden de spullen gegarandeerd bezorgd als ik een transport boek?

Alle transportverzoeken binnen Nederland, (m.u.v. Waddeneilanden), België en Duitsland worden gegarandeerd bezorgd. Echter kan het een enkele keer voorkomen dat we geen koerier hebben kunnen vinden voor jouw transport op de datum van jouw voorkeur. In dat geval zal onze klantenservice contact met je opnemen om je transport te verplaatsen.

De garantie geldt niet als:

  • als de opdracht één of meerdere artikelen bevat die groter zijn dan (400x180x160 cm);
  • als het totale volume van de opdracht groter is dan 5m3;
  • als de opdracht naar een afvalstation moet;
  • als het totale gewicht zwaarder dan 200kg is;
  • als het om glas gaat;
  • als het om kwetsbaar steensoorten gaat;
  • als het om etenswaren gaat;
  • als het een aanhangwagen/aanhanger of piano betreft;
  • als het een organisme (planten/dieren) betreft.

Omdat deze uitzonderingen niet binnen ons concept vallen kunnen wij niet garanderen dat een koerier zo’n transportverzoek oppakt. Echter, lukt het ons toch vaak om een koerier te vinden. Dit is alleen niet het geval voor transporten zwaarder dan 200kg. Hier kun je geen transport voor plaatsen omdat de koeriers dit niet kunnen vervoeren.

Hoe weet ik hoe laat de koerier komt?

Om 20.00 uur de avond vóór het transport ontvang je per email de naam van de koerier en het tijdvak waarin hij of zij komt. Twee uur voor aanvang van het tijdvak kan je de koerier volgen op de Track & Trace pagina en krijg je zijn of haar contactgegevens. De koerier neemt in de regel altijd een halfuur voordat hij of zij aankomt contact met je op.

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot € 500. Schade die ontstaat wanneer de koerier de spullen tilt of helpt bij het tillen van de spullen binnen het huis of gebouw bij het ophaal- of afleveradres wordt niet gedekt door deze verzekering. Ook schade aan glas, steen of etenswaren of schade tijdens transporten die niet binnen onze garantie vallen (groter dan 400x180x160cm of zwaarder dan 200kg of spullen of die met apparatuur moeten worden in- en uitgeladen) wordt niet verzekerd. In geval van schade, vragen wij je direct telefonisch contact met ons op te nemen en foto’s van de beschadigde spullen, een beschrijving van de schade en een bewijs van de reparatiekosten en/of aanschafwaarde te sturen naar info@brenger.nl. Brenger vergoed de herstelkosten zoals opgesteld in de offerte van een professionele restaurateur, tot maximaal de aanschafwaarde van het product, tot € 500.

Kan het op een specifiek tijdstip en/of datum worden opgehaald of afgeleverd?

Jazeker, bij het plaatsen van het transport kan je altijd de datum selecteren. Vervolgens kan je kiezen voor een flexibel tijdvak van 9:00 tot 18:00 of een specifiek tijdvak tegen extra betaling.

Kan de koerier met sjouwhulp, laadklep, palletwagen, verhuislift, etc. komen?

Een koerier via Brenger komt standaard in een bestelbus met verhuisdekens en spanbanden. Zijn er extra hulpmiddelen nodig om jouw spullen in en uit te laden, dan kan je extra services toevoegen aan jouw boeking. Het is jouw verantwoordelijkheid dat spullen met de gekozen service te laden zijn. Via ons “Extra services” pakket kun je de volgende opties bijboeken:

  • Extra persoon: de koerier komt met een extra man, handig als er geen hulp aanwezig is op een van de adressen.
  • Laadklep: de koerier komt met een bus met laadklep, handig om bijv. spullen op wielen te laden.
  • Laadklep en palletwagen: de koerier komt met een bus met laadklep en palletwagen, handig om bijv. zware pallets te laden.
  • Laadklep en een extra sjouwhulp: de koerier komt met een bus met laadklep en een extra sjouwhulp.

Let op! De volgende services biedt Brenger niet, schakel hiervoor zelf een externe service in:

  • Een verhuislift
  • Demontage
  • Verpakkingsmateriaal
Bekijk alle FAQ’s
Liever direct via Marktplaats boeken?

Lees hoe het werkt