Het adres en de ophaalsituatie: bij de voordeur op de begane grond of op een verdieping?
Beschikbare ophaalmomenten: dag en tijd
Afmetingen en gewicht van het object
Contactgegevens van de verkoper: het adres, telefoonnummer en email.
Stap 2. Plaats en betaal je transport
Ga naar de homepage en vul de plaatsnamen in. Vul verdere informatie in, zoals de afmetingen en of je extra hulp nodig hebt om te tillen. Op basis hiervan wordt de prijs van jouw transport berekend.
Betaal het transport via iDeal, creditcard en andere (Belgische) betaalmethodes.
Je kunt kiezen voor een veilige aankoop betaling via Brenger. Via deze methode betaal je direct voor het transport én het gekochte product. Wij betalen de verkoper uit zodra het product door de koerier is opgehaald.
Hoe werkt veilige aankoop betaling?
Koper situatie
Vul de overeengekomen prijs in. Check goed of of het aankoopbedrag klopt, anders kan de verkoper het annuleren en betaal jij annuleringskosten.
Vul de gegevens van de verkoper in voor de uitbetaling: de naam, telefoonnummer en het e-mail adres.
Betaal het transport en de prijs van de aankoop wat jij en de (ver)koper zijn overeengekomen.
De verkoper ontvangt een bevestigingsmail met de gegevens en de overeengekomen prijs ter controle. De verkoper moet dan nog zijn of haar gegevens valideren bij Online Payment Platform.
Wanneer de koerier de levering als bevestigd heeft gemarkeerd en de verkoper zijn identiteit bij Online Payment Platform heeft geverifieerd wordt de betaling vrijgegeven. Dit wordt binnen 2 werkdagen op de door de verkoper doorgegeven rekeningnummer overgemaakt.
Verkoper situatie
Spreek de prijs voor het product af met de koper.
Geef je gegevens door aan de koper voor de uitbetaling (naam, telefoonnummer, e-mail) en jouw adresgegevens voor het ophalen van de aankoop.
Zodra de koper de aankoop heeft betaald via het Brenger platform, ontvang jij een bevestigingsmail met daarin een uitnodiging van Online Payment Platform om je identiteit te verifiëren. Let op: Het verzoek om je betaling te legitimeren komt altijd vanuit Brenger via de e-mail (noreply@brenger.nl); verzoeken via andere kanalen zoals WhatsApp kunnen wijzen op phishing. Wees hiervan op de hoede!
Wanneer de koerier het ophalen heeft bevestigd en jij je identiteit hebt gelegitimeerd op Online Payment Platform wordt de betaling vrijgegeven. Deze ontvang je dan binnen 2 werkdagen op jouw rekening.