Boek nu met 10% zomerkorting 🌻

Boek nu met 10% zomerkorting 🌻

Jouw aankopen, zo bezorgd

Voordeliger en makkelijker dan zelf een busje huren
Tuut! Tuut!
🎶 Radar love
🎶 Born to be wild
🎶 On the Road Again
🎶 See you later, alligator
Breng it on!
van

Zo makkelijk werkt Brenger

Stap 1
Vul gegevens in, kies een ophaal- en aflevertijdvak, bekijk de prijs en betaal.
Stap 2
We koppelen jouw transport aan de professionele koerier en houden je op de hoogte over de bezorging
Stap 3
De koerier komt in actie! Volg de koerier via live tracking.

Lees meer

Veelgestelde vragen

Wat kost een transport en hoe vraag ik een offerte aan?

De kosten voor transport via Brenger worden bepaald op basis van verschillende factoren, waaronder de afstand, de afmetingen van het product dat je wilt verzenden, en eventuele extra services die je wenst.

Op onze homepage kun je de prijs voor jouw transport berekenen. Vul alle informatie in. Daarna verschijnt de totale prijs. Je ziet tijdens het proces hoe de prijs is opgebouwd.

Worden de spullen gegarandeerd bezorgd als ik een transport boek?

Alle transportverzoeken binnen Nederland, (m.u.v. Waddeneilanden), België en Duitsland worden gegarandeerd bezorgd. Echter kan het een enkele keer voorkomen dat we geen koerier hebben kunnen vinden voor jouw transport op de datum van jouw voorkeur. In dat geval zal onze klantenservice contact met je opnemen om je transport te verplaatsen.

Voor sommige opdrachten geldt er geen garantie. Deze opdrachten kunnen niet vooraf worden betaald en worden niet gedekt door onze schadeverzekering:

  • Het transport bevat één of meerdere artikelen die groter zijn dan 400x180x160 cm;
  • Het totale volume van het transport is groter dan 5 m³;
  • Het totale gewicht van de items is zwaarder dan 200 kg;
  • Het transport moet naar een afvalstation;
  • Het gaat om etenswaren;
  • Het betreft een aanhangwagen/aanhanger of piano;
  • Het betreft een organisme (planten/dieren);
  • Het transport betreft een gebied buiten het standaard transportgebied: Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden), België en Duitsland.

Omdat deze uitzonderingen niet binnen ons concept vallen kunnen wij niet garanderen dat een koerier zo’n transportverzoek oppakt. Echter, lukt het ons toch vaak om een koerier te vinden. Dit is alleen niet het geval voor transporten zwaarder dan 200kg. Hier kun je geen transport voor plaatsen omdat de koeriers dit niet kunnen vervoeren.

Hoe weet ik hoe laat de koerier komt?

Om 20.00 uur de avond vóór het transport ontvang je per email de naam van de koerier en het tijdvak waarin hij of zij komt. Twee uur voor aanvang van het tijdvak kan je de koerier volgen op de Track & Trace pagina en krijg je zijn of haar contactgegevens. De koerier neemt in de regel altijd een halfuur voordat hij of zij aankomt contact met je op.

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot €500.

In specifieke gevallen wordt de schade niet gedekt:

  • Schade aan het product die binnenshuis ontstaat wanneer de vervoerder de spullen tilt of helpt bij het tillen op het ophaal- of afleveradres;
  • Schade aan glas, spiegels, steen, computers, piano’s, aanhangers, printers, etenswaren, planten, dieren, geld en geldwaardig papier, lijfsieraden, kunst en antiek/antiquiteiten;
  • Schade aan een product dat groter is dan 400x180x160 cm;
  • Schade aan een product dat in een opdracht valt die in totaal zwaarder is dan 200 kg;
  • Schade aan iets anders dan het product, zoals het huis of de tuin;
  • De koerier is niet aansprakelijk voor schade aan het product die niet was te constateren bij het ophaaladres, bijvoorbeeld bij interne schade die niet zichtbaar is aan de buitenkant van het product.

Je kan zelf voorzorgsmaatregelen nemen om het risico tot schade te beperken. Verpak en zeker je spullen, gebruik het juiste verpakkingsmateriaal en overweeg aanvullende verzekering an te schaffen voor waardevolle artikelen.

In het geval dat er schade ontstaat verzoeken we je om het schadeformulier binnen 48 uur nadat de spullen zijn geleverd in te vullen. Ons team zal het dossier beoordelen en binnen twee werkdagen contact met je opnemen. Afhankelijk van de schade zullen wij je tegemoet komen in het herstel, of de waarde van het product vergoeden (tot €500)

Mocht je nog niet alle benodigde informatie voorhanden hebben, vragen we je nog steeds om het formulier binnen 48 uur in te vullen. We zullen dan contact opnemen om het dossier aan te vullen.

Voor vragen of opmerkingen kan je altijd een mail sturen.

Kan het op een specifiek tijdstip en/of datum worden opgehaald of afgeleverd?

Jazeker, bij het plaatsen van het transport kan je altijd de datum selecteren. Vervolgens kan je kiezen voor een flexibel tijdvak van 9:00 tot 18:00 of een specifiek tijdvak tegen extra betaling.

Kan de koerier met sjouwhulp, laadklep, palletwagen, verhuislift, etc. komen?

Een koerier via Brenger komt standaard in een bestelbus met verhuisdekens en spanbanden. Zijn er extra hulpmiddelen nodig om jouw spullen in en uit te laden, dan kan je extra services toevoegen aan jouw boeking. Het is jouw verantwoordelijkheid dat spullen met de gekozen service te laden zijn. Via ons “Extra services” pakket kun je de volgende opties bijboeken:

  • Extra persoon: de koerier komt met een extra man, handig als er geen hulp aanwezig is op een van de adressen.
  • Laadklep: de koerier komt met een bus met laadklep, handig om bijv. spullen op wielen te laden.
  • Laadklep en palletwagen: de koerier komt met een bus met laadklep en palletwagen, handig om bijv. zware pallets te laden.
  • Laadklep en een extra sjouwhulp: de koerier komt met een bus met laadklep en een extra sjouwhulp.

Let op! De volgende services biedt Brenger niet, schakel hiervoor zelf een externe service in:

  • Een verhuislift
  • Demontage
  • Verpakkingsmateriaal
Bekijk alle FAQ’s

Onze koeriers zijn al meer dan 100.000 keer beoordeeld!

Over koerier Irfan

(5.0)
Absoluut tevreden en een super communicatie. Al meerdere keren gebruikt gemaakt van Brenger, en telkens tevreden.

Over koerier Ali

(5.0)
Door drukte op de weg wat later maar steeds goed gecommuniceerd.

Over koerier Rodin

(4.0)
Te laat, maar dat was voor mij geen probleem. Vriendelijke koerier, goede communicatie. Ik ben tevreden.

Over koerier Rodin

(5.0)
Super koerier!

Over koerier Rodin

(5.0)
Netjes en snel afgeleverd!
Toon meer reviews

Brenger werkt samen met

whoppah
Troostwijk
Reliving
Loods 5
OVV partner
Marktplaats partner

Laat je aankopen vervoeren

Heb je iets bij een winkel of online gekocht en is er geen bezorgservice beschikbaar? Of wil je je aankoop sneller in huis hebben? Dan ben je bij Brenger op het juiste adres. Onze koeriers vervoeren dagelijks meubels, witgoed, huis-en tuinartikelen en meer. Alle soorten grote en onhandige spullen gaan mee en bijna niks is ons te gek. Vul het ophaal- en afleveradres in, geef de afmetingen door en wij zoeken een koerier die ruimte genoeg heeft om jouw winkelaankoop mee te nemen. Binnen 3 minuten is jouw transport geregeld en heb jij jouw aankoop zo in huis.

Lees meer

Verminder je CO2-uitstoot door Brenger te gebruiken!

Wij koppelen jouw transport aan de koerier die de route toch al rijdt. Door niet zelf op en neer te rijden en een Brenger koerier het te laten meenemen, bespaar je gemiddeld 48.4 kg CO2💨  op een transport van 220 km. Dat staat gelijk aan de uitstoot van 26,8 hamburgers 🍔 of 89,8 douchebeurten 🚿.

In totaal hebben wij al meer dan 3.187 ton aan CO2 bespaard.

Lees meer