Vertrouwen en veiligheid

Persoonlijk en vertrouwelijk contact

Brenger is een platform voor het transport van meubels en andere voornamelijk grote spullen voor particulieren en MKB. Brenger maakt het transport van spullen persoonlijk en makkelijk. In tegenstelling tot een postbezorger die een paar keer wel of niet aanbelt, zoekt een brenger persoonlijk contact en spreek je samen af hoe laat de spullen worden opgehaald of afgeleverd. Nadat er een deal is gemaakt, ontvangen de brenger, de opdrachtgever en de andere partij (verzender of ontvanger) elkaars telefoonnummer. Zo kan iedereen elkaar op de hoogte houden voor en tijdens het transport.

Betrouwbaarheid

We doen er alles aan om het vertrouwen tussen onze gebruikers te verhogen. Ook voor jou als gebruiker is het belangrijk om betrouwbaar over te komen. Iedereen kan zijn of haar betrouwbaarheid verhogen door de volgende informatie toe te voegen aan zijn of haar profiel:

- kopie rijbewijs/ID
- profielfoto
- omschrijving van jezelf
- link naar Facebook-pagina

Wij geven dan bij het account aan dat het telefoonnummer, Facebook profiel en/of rijbewijs/ID zijn geverifieerd. Deze informatie wordt niet weergegeven op je openbare profiel en gebruiken wij verder niet. Daarnaast kan iedere gebruiker zelf ook de betrouwbaarheid van andere gebruikers verhogen door hen te beoordelen na een opdracht. Want niks is waardevoller dan een goede recensie van een andere gebruiker!

Veilige betaling

Zodra de opdrachtgever en de brenger akkoord zijn over de opdracht, vult de opdrachtgever alle informatie in over het ophaal- en afleveradres en betaalt de opdrachtgever de beloning aan het platform. Je betaalt veilig via IDEAL, credit card, Paypal of een Belgische of Duitse betaalmethode. Wanneer wij vernemen dat de spullen succesvol zijn afgeleverd, of als diegene op het afleveradres niet binnen 24 uur reageert (dat de spullen wel of niet zijn afgeleverd), dan betalen wij de brenger uit.

Verzekering

Mocht er dan toch iets mis gaan, dan helpen wij natuurlijk graag. Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport tegen schade tot €100 en tegen diefstal tot een bedrag van €500 verzekerd. Wanneer in het profiel van de brenger staat aangeven dat hij een hogere verzekeringsdekking heeft, dan zijn de spullen tot dit aangegeven bedrag verzekerd. Schade die ontstaat wanneer de brenger de spullen tilt of helpt bij het tillen van de spullen binnen het huis of gebouw bij het ophaal- of afleveradres wordt niet gedekt door deze verzekering. Ook schade aan glas of schade tijdens transporten die niet binnen onze garantie vallen (groter dan 350x180x160cm of zwaarder dan 100kg of meer dan 3 grote spullen of die met apparatuur moeten worden in- en uitgeladen) wordt niet verzekerd. In geval van schade, zullen wij je vragen drie of meer foto's van de beschadigde spullen te sturen en foto's van voor de schade te sturen. Stuur ons een e-mail op info@brenger.nl om een claim in te dienen. In het geval van diefstal, moet je een kopie van het aangifteformulier van de politie toevoegen. Wij zullen je dan zo snel mogelijk verder helpen.