Brenger voor koeriers

Hoe het werkt

Ben je regelmatig met onbenutte ruimte in je bus op de weg? Vind via Brenger meer opdrachten die op de route liggen en verdien extra op een rit die je toch al ging maken.

Om toegang te krijgen tot de opdrachten dien je je te registreren, dat kun je hier doen. Je hebt daarvoor nodig: je KvK nummer en een kopie van je ID voor nodig. Tijdens het proces wordt je telefoonnummer wordt gevalideerd en vervolgens kun je via 085 888 1934 contact met ons opnemen om je account te activeren.

Hoe vind ik een opdracht?

  • Klik rechtsboven op "Opdrachten" en zoek een opdracht uit de lijst met opdrachten die op je route ligt. Als je geïnteresseerd bent in de opdracht, kun je een vooraf betaalde opdracht direct claimen en bij andere opdrachten aangeven wanneer je het transport kunt doen.
  • Je geeft aan welke routes je regelmatig rijdt en wij brengen je op de hoogte zodra er een opdracht is op je route. Jij hoeft dan niet meer zelf te zoeken naar opdrachten op deze routes. Als je bent ingelogd, kun je jouw favoriete route aangeven bij 'Je favoriete routes'.

Ik geef aan dat ik een opdracht wil doen, en dan?

De meeste opdrachten kun je direct claimen en inplannen. Veel opdrachtgevers betalen namelijk hun opdrachten direct bij het plaatsen. Dit maakt het voor brengers mogelijk om direct een opdracht te accepteren wanneer je het kunt doen in de opgegeven tijdvakken. Je kunt bij het claimen van de opdracht een tijdvak van 4 uur of kleiner voorstellen. Zodra je de opdracht hebt geclaimd ontvang je gelijk alle (contact) informatie over het ophaal- en afleveradres in je mail.

Er zijn ook opdrachten die nog niet betaald zijn. Bij deze opdrachten kun je aangeven dat je het transport wilt doen. Je geeft dan aan wanneer en hoe laat je de spullen kunt ophalen. Als jij en de opdrachtgever akkoord zijn over het moment van ophalen en afleveren, betaalt de opdrachtgever de beloning aan ons platform. Jij ontvangt vervolgens de (contact) informatie over het ophaal- en afleveradres en voert de opdracht uit.

Hoe werkt de betaling?

Als de opdrachtgever jou als brenger accepteert, maakt hij of zij de beloning naar ons over. Zodra jij de opdracht succesvol hebt afgerond, zorgen wij dat de beloning, exclusief de 10% vergoeding aan ons platform, binnen 5 werkdagen naar je wordt overgemaakt. Rekenvoorbeeld: De beloning is €50. Daarvan gaat €5 naar het platform en wordt er €45 aan jou overgemaakt.

Wat als er niemand op het ophaal- of afleveradres aanwezig is op de afgesproken tijd?

Wanneer er niemand op het ophaaladres aanwezig is op de afgesproken tijd van ophalen, hoef je de spullen niet meer te vervoeren. Je bent dan wel verplicht om eerst de contactpersoon van het ophaaladres minimaal twee keer te bellen en vervolgens Brenger te bellen voordat je weg rijdt. Je krijgt in dit geval de helft van de afgesproken beloning (exclusief de vergoeding voor Brenger) overgemaakt als voorrijkosten. De opdrachtgever krijgt de andere helft van de afgesproken vergoeding (exclusief de vergoeding voor Brenger) teruggestort. Als er niemand aanwezig is op het afleveradres, en zowel de opdrachtgever als de contactpersoon op het afleveradres niet bereikbaar is, neem je contact op met Brenger. Samen zoeken wij dan naar een oplossing.

Wat is de toegevoegde waarde voor koeriers?

Door zich bij Brenger aan te sluiten krijgen koeriers toegang tot meer opdrachten. Daarmee kunnen zij hun bus vullen. Uit onderzoek blijkt dat mensen die van ons platform gebruik maken anders zelf een busje hadden gehuurd of spullen van dichterbij zouden halen. Daarmee boort Brenger een nieuwe markt aan voor koeriers, die zo meer opdrachten kunnen uitvoeren en nooit meer met een halflege of lege bus hoeven te rijden. 

Waarom zijn de prijzen zo laag?

De prijzen op het platform Brenger zijn lager dan wat je normaal gesproken voor 1 opdracht zou krijgen. Dat komt omdat ze combineerbaar zijn. Zijn ze dat niet, dan ligt de prijs ook een stuk hoger. Aan de hand van het volume en de tijd tot de opdracht wordt een prijs berekend. We stimuleren efficiëntie en willen vermijden dat je voor 1 opdracht gaat rijden: dat is namelijk niet rendabel, en ook niet duurzaam.

Waar kan ik mijn facturen vinden?

Je kunt je facturen vinden bij je afgeleverde opdrachten. Hier kom je door in te loggen en te klikken op 'Opdrachten' bovenaan de website. Vervolgens zie je, als je profiel is geactiveerd, een optie 'Afgeleverd' om al je afgeleverde opdrachten terug te vinden. Hier kan je je facturen downloaden door te klikken op 'Download factuur' bij de desbetreffende opdracht.

Heb je een andere vraag?

We staan altijd klaar om je vragen te beantwoorden. Stuur ons een bericht via de chat, e-mail of bel ons op 085 888 1934.

Vul in, selecteer plaatsnamen en bekijk je prijs

Regel je transport in 3 minuten

Start hier: vul de plaatsnamen in
Geef aan in welke bus het past

Totaalprijs

Vul in en bekijk je prijs