Brenger voor koeriers

Ben je regelmatig met een halflege bus op de weg? Vind via Brenger meer opdrachten die op de route liggen en verdien extra op een rit die je toch al ging maken.

Om toegang te krijgen tot de opdrachten dien je je te registreren. Vervolgens kies je zelf welke opdrachten je uitvoert. Zo is de klant blij, jij blij, en de wereld een stukje duurzamer!

Je kunt je hier registreren. Je hebt hier je KvK nummer en een kopie van je ID voor nodig, je telefoonnummer wordt gevalideerd en vervolgens kun je contact opnemen met ons via 085 888 1934 om je account te activeren.

Hoe vind ik een opdracht?

Er zijn twee manieren:

  • Klik rechtsboven op "Bekijk opdrachten" en zoek een opdracht uit de lijst met opdrachten die op je route ligt. Als je geïnteresseerd bent in de opdracht, kun je een vooraf betaalde opdracht direct claimen en bij andere opdrachten aangeven wanneer je het transport kan doen.
  • Je geeft aan welke routes je regelmatig rijdt en wij brengen je op de hoogte zodra er een opdracht is op je route. Jij hoeft dan niet meer zelf te zoeken naar opdrachten op deze routes. Als je bent ingelogd, kun je jouw favoriete route aangeven bij 'Je favoriete routes'.

Ik geef aan dat ik de opdracht wil doen, en dan?

De meeste opdrachten kun je direct claimen en inplannen. Veel opdrachtgevers betalen namelijk hun opdrachten direct bij het plaatsen. Dit maakt het voor brengers mogelijk om direct een opdracht te accepteren wanneer je het kunt doen in de opgegeven tijdvakken. Je kunt bij het claimen van de opdracht een tijdvak van 4 uur of kleiner voorstellen. Zodra je de opdracht hebt geclaimd ontvang je gelijk alle (contact) informatie over het ophaal- en afleveradres in je mail.

Er zijn ook opdrachten die nog niet betaald zijn. Bij deze opdrachten kun je aangeven dat je het transport wilt doen. Je geeft dan aan wanneer en hoe laat je de spullen kunt ophalen. Als jij en de opdrachtgever akkoord zijn over het moment van ophalen en afleveren, betaalt de opdrachtgever de beloning aan ons platform. Jij ontvangt vervolgens de (contact) informatie over het ophaal- en afleveradres en voert de opdracht uit.

Hoe weet ik of het in mijn wagen past?

De opdrachtgever geeft aan in welk vervoersmiddel zijn spullen passen. De volgende afmetingen horen bij de vervoersmiddelen:
Krat: maximaal 51cm x 33cm x 33cm
Caddy: maximaal 175cm x 100cm x 90cm
Bestelbus: maximaal 300cm x 180cm x 160cm
Bakwagen: maximaal 400cm x 180cm x160cm

Als je twijfelt of het gaat passen, overleg dan van tevoren met de opdrachtgever over de exacte afmetingen van de spullen.

Hoe werkt de betaling?

Als de opdrachtgever jou als brenger accepteert, maakt hij de beloning naar ons over. Zodra jij de opdracht succesvol hebt afgerond, zorgen wij dat de beloning, exclusief de 10% vergoeding aan ons platform, binnen 5 werkdagen naar je wordt overgemaakt. Rekenvoorbeeld: De beloning is €50. Daarvan gaat €5 naar het platform en wordt er €45 aan jou overgemaakt.

Moet ik belasting betalen over mijn beloning?

Als je opdrachten via Brenger doet, dien je zelf de BTW af te dragen over de beloningen die je ontvangt via het platform. Wij stellen namens jou een factuur op naar de opdrachtgever inclusief de BTW. De beloning die op de website staat is ook inclusief de BTW. Daarnaast krijg je een factuur namens Brenger B.V. voor de 10% aan platformkosten (ook inclusief BTW) die wordt ingehouden bij het uitbetalen.

Wat als er niemand op het ophaal- of afleveradres aanwezig is op de afgesproken tijd?

Wanneer er niemand op het ophaaladres aanwezig is op de afgesproken tijd van ophalen, hoef je de spullen niet meer te vervoeren. Je bent dan wel verplicht om eerst de contactpersoon van het ophaaladres minimaal twee keer te bellen en vervolgens Brenger te bellen voordat je weg rijdt. Je krijgt in dit geval de helft van de afgesproken beloning (exclusief de vergoeding voor Brenger) overgemaakt als voorrijkosten. De opdrachtgever krijgt de andere helft van de afgesproken vergoeding (exclusief de vergoeding voor Brenger) teruggestort. Als er niemand aanwezig is op het afleveradres, en zowel de opdrachtgever als de contactpersoon op het afleveradres niet bereikbaar is, neem je contact op met Brenger. Samen zoeken wij dan naar een oplossing.

Waar kan ik mijn facturen vinden?

Je kunt je facturen vinden bij 'Facturen'. Hier kom je door in te loggen en te klikken op 'Menu' rechtsboven. Vervolgens zie je aan de linkerkant een kopje met 'Facturen' en klik je op 'Breng-facturen' en wijst het zich verder vanzelf. Als je ingelogd bent, kun je de facturen hier vinden.

Heb je een andere vraag?

We staan altijd klaar om je vragen te beantwoorden. Stuur ons een bericht via de chat, e-mail of bel ons op 085 888 1934.