Regel het transport in 3 simpele stappen!
Stap 1: Bekijk de prijs en boek je transport
- Vul het ophaal- en afleveradres in
- Voeg het kavelnummer toe en upload factuurbewijs als pdf
- Selecteer eventuele extra services zoals een extra sjouwhulp
- Vul je contactgegevens in en betaal
Stap 2: Je ontvangt het exacte tijdvak
- Je ontvangt je bevestiging via de email
- De avond voor de dag van het transport ontvang je het exacte tijdvak en de contactgegevens van de koerier. Zo kunnen jullie elkaar op de hoogte houden en verloopt het transport soepel en efficiënt
- Heb je vragen over je boeking? Kijk dan hier
Stap 3: De koerier komt in actie!
- De koerier haalt de spullen op en levert ze binnen het afgesproken tijdvak af. Heb je vragen over de bezorging? Bekijk de antwoorden hier
- Met behulp van de live tracking-functie kun je de koerier volgen en op de hoogte blijven van de voortgang van het transport
- Als de koerier te laat is door bijvoorbeeld drukte op de weg, zal hij zijn best doen je hiervan op de hoogte te houden
- Zodra de spullen zijn afgeleverd, dien je ontvangst te bevestigen en zal de koerier worden uitbetaald. Tot slot kun je de koerier en de service beoordelen
Veelgestelde vragen
Wat kost een transport en hoe vraag ik een offerte aan?
De kosten voor transport via Brenger worden bepaald op basis van verschillende factoren, waaronder de afstand, de afmetingen van het product dat je wilt verzenden, en eventuele extra services die je wenst.
Op onze homepage kun je de prijs voor jouw transport berekenen. Vul alle informatie in. Daarna verschijnt de totale prijs. Je ziet tijdens het proces hoe de prijs is opgebouwd.
Worden de spullen gegarandeerd bezorgd als ik een transport boek?
Alle transportverzoeken binnen Nederland, (m.u.v. Waddeneilanden), België en Duitsland worden gegarandeerd bezorgd. Echter kan het een enkele keer voorkomen dat we geen koerier hebben kunnen vinden voor jouw transport op de datum van jouw voorkeur. In dat geval zal onze klantenservice contact met je opnemen om je transport te verplaatsen.
Voor sommige opdrachten geldt er geen garantie. Deze opdrachten kunnen niet vooraf worden betaald en worden niet gedekt door onze schadeverzekering:
- Het transport bevat één of meerdere artikelen die groter zijn dan 400x180x160 cm;
- Het totale volume van het transport is groter dan 5 m³;
- Het totale gewicht van de items is zwaarder dan 200 kg;
- Het transport moet naar een afvalstation;
- Het gaat om etenswaren;
- Het betreft een aanhangwagen/aanhanger of piano;
- Het betreft een organisme (planten/dieren);
- Het transport betreft een gebied buiten het standaard transportgebied: Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden), België en Duitsland.
Omdat deze uitzonderingen niet binnen ons concept vallen kunnen wij niet garanderen dat een koerier zo’n transportverzoek oppakt. Echter, lukt het ons toch vaak om een koerier te vinden. Dit is alleen niet het geval voor transporten zwaarder dan 200kg. Hier kun je geen transport voor plaatsen omdat de koeriers dit niet kunnen vervoeren.
Hoe weet ik hoe laat de koerier komt?
Om 20.00 uur de avond vóór het transport ontvang je per email de naam van de koerier en het tijdvak waarin hij of zij komt. Twee uur voor aanvang van het tijdvak kan je de koerier volgen op de Track & Trace pagina en krijg je zijn of haar contactgegevens. De koerier neemt in de regel altijd een halfuur voordat hij of zij aankomt contact met je op.
Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?
Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot €500.
In specifieke gevallen wordt de schade niet gedekt:
- Schade aan het product die binnenshuis ontstaat wanneer de vervoerder de spullen tilt of helpt bij het tillen op het ophaal- of afleveradres;
- Schade aan glas, spiegels, steen, computers, piano’s, aanhangers, printers, etenswaren, planten, dieren, geld en geldwaardig papier, lijfsieraden, kunst en antiek/antiquiteiten;
- Schade aan een product dat groter is dan 400x180x160 cm;
- Schade aan een product dat in een opdracht valt die in totaal zwaarder is dan 200 kg;
- Schade aan iets anders dan het product, zoals het huis of de tuin;
- De koerier is niet aansprakelijk voor schade aan het product die niet was te constateren bij het ophaaladres, bijvoorbeeld bij interne schade die niet zichtbaar is aan de buitenkant van het product.
Je kan zelf voorzorgsmaatregelen nemen om het risico tot schade te beperken. Verpak en zeker je spullen, gebruik het juiste verpakkingsmateriaal en overweeg aanvullende verzekering an te schaffen voor waardevolle artikelen.
In het geval dat er schade ontstaat verzoeken we je om het schadeformulier binnen 48 uur nadat de spullen zijn geleverd in te vullen. Ons team zal het dossier beoordelen en binnen twee werkdagen contact met je opnemen. Afhankelijk van de schade zullen wij je tegemoet komen in het herstel, of de waarde van het product vergoeden (tot €500)
Mocht je nog niet alle benodigde informatie voorhanden hebben, vragen we je nog steeds om het formulier binnen 48 uur in te vullen. We zullen dan contact opnemen om het dossier aan te vullen.
Voor vragen of opmerkingen kan je altijd een mail sturen.
Kan het op een specifiek tijdstip en/of datum worden opgehaald of afgeleverd?
Jazeker, bij het plaatsen van het transport kan je altijd de datum selecteren. Vervolgens kan je kiezen voor een flexibel tijdvak van 9:00 tot 18:00 of een specifiek tijdvak tegen extra betaling.
Kan de koerier met sjouwhulp, laadklep, palletwagen, verhuislift, etc. komen?
Een koerier via Brenger komt standaard in een bestelbus met verhuisdekens en spanbanden. Zijn er extra hulpmiddelen nodig om jouw spullen in en uit te laden, dan kan je extra services toevoegen aan jouw boeking. Het is jouw verantwoordelijkheid dat spullen met de gekozen service te laden zijn. Via ons “Extra services” pakket kun je de volgende opties bijboeken:
- Extra persoon: de koerier komt met een extra man, handig als er geen hulp aanwezig is op een van de adressen.
- Laadklep: de koerier komt met een bus met laadklep, handig om bijv. spullen op wielen te laden.
- Laadklep en palletwagen: de koerier komt met een bus met laadklep en palletwagen, handig om bijv. zware pallets te laden.
- Laadklep en een extra sjouwhulp: de koerier komt met een bus met laadklep en een extra sjouwhulp.
Let op! De volgende services biedt Brenger niet, schakel hiervoor zelf een externe service in:
- Een verhuislift
- Demontage
- Verpakkingsmateriaal
Belangrijkste voorwaarden voor Onlineveilingmeester en Brenger
Hieronder de belangrijkste voorwaarden die gelden voor jou als opdrachtgever via Onlineveilingmeester. Voor een volledig overzicht van de voorwaarden verwijzen we je naar de Algemene Voorwaarden.
- De opdrachtgever draagt verantwoordelijkheid voor het uploaden van de juiste aankoopfactuur tijdens het boeken van het transport.
- Wanneer de koerier niet in bezit is van de juiste aankoopfactuur door toedoen van de opdrachtgever, kan het transport niet worden uitgevoerd. De volledige transportkosten worden dan in rekening gebracht.
- De opdrachtgever draagt verantwoordelijkheid voor het regelen van hulp bij het uitladen van de spullen van de aankoop bij ophaallocatie.
Jouw transport zo geregeld
Regel je transport via een koerier die toch die kant op gaat. Voordelig, makkelijk en duurzaam.
Elk busje op de weg gevuld
Want zo wint iedereen: koerier, klant en het milieu.
Onze koeriers komen overal
In elke uithoek van Nederlandse en Vlaamse provincies.
Brenger werkt samen met
Onze koeriers zijn al meer dan 100.000 keer beoordeeld!
Over koerier Artak
Over koerier Gregory
Over koerier Homam
Over koerier Ingo
Over koerier Ferrario
Laat je Onlineveilingmeeester kavel bezorgen
Ben je op zoek naar een betrouwbare oplossing voor het vervoeren van je aankopen van Onlineveilingmeeester veilingen? Brenger biedt de perfecte oplossing! Met ons gebruiksvriendelijke platform vind je moeiteloos een geschikte koerier die jouw kavel ophaalt bij de veiling en veilig bij jou thuis aflevert. Het beste van alles is dat jij zelf niets hoeft te doen.
Dankzij ons geoptimaliseerde systeem plaats je eenvoudig een transportopdracht op ons platform. Je selecteert de gewenste ophaaldag bij de veiling en kiest uit beschikbare tijdvakken voor de levering aan huis. Betaling kan ook gemakkelijk worden geregeld via ons platform. Zodra alles is ingesteld, ontvang je een e-mail met de details van de koerier die jouw aankoop zal ophalen en het door jou gekozen tijdvak voor de levering.
Door gebruik te maken van Brenger profiteer je niet alleen van voordelig transport voor je Onlineveilingmeeester aankoop, maar draag je ook bij aan een duurzamere wereld. Bovendien verdienen de koeriers meer dankzij efficiëntere ritten. Maak vandaag nog gebruik van Brenger en ervaar het gemak en de duurzaamheid van ons transportplatform voor Onlineveilingmeeester kavels.
Verminder jouw CO2-uitstoot door Brenger te gebruiken
Wij koppelen jouw transport aan de koerier die de route toch al rijdt. Door niet zelf op en neer te rijden en een Brenger koerier het te laten meenemen, bespaar je gemiddeld 48.4 kg CO2💨 op een transport van 220 km. Dat staat gelijk aan de uitstoot van 26,8 hamburgers 🍔 of 89,8 douchebeurten 🚿.