Contact met Team Brenger

Vaak staat het antwoord op jouw vraag al hieronder bij een van de veelgestelde vragen. Kom je er alsnog niet uit? Zie dan onderaan deze pagina hoe je contact met ons kan opnemen.

 

Algemene vragen

Wat kost een transport via Brenger?

Op onze homepage kun je de prijs voor jouw transport berekenen. Vul alle informatie in en dan verschijnt de totale prijs. Je ziet tijdens het proces hoe de prijs is opgebouwd.

Hoe plaats ik een transportverzoek?

Hoe het werkt staat hier heel makkelijk uitgelegd.

Kan een koerier ook met een extra sjouwhulp komen?

Ja dat kan zeker! Je kunt dit aangeven het plaatsen van de opdracht bij de ophaal- en of aflever situatie. Voor een extra sjouwhulp betaal je €40 extra.

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot €1.000. Schade die ontstaat wanneer de koerier de spullen tilt of helpt bij het tillen van de spullen binnen het huis of gebouw bij het ophaal- of afleveradres wordt niet gedekt door deze verzekering. Ook schade aan glas of etenswaren of schade tijdens transporten die niet binnen onze garantie vallen (groter dan 400x180x160cm of zwaarder dan 200kg of spullen of die met apparatuur moeten worden in- en uitgeladen) wordt niet verzekerd. In geval van schade, vragen wij je direct telefonisch contact met ons op te nemen en foto's van de beschadigde spullen, een beschrijving van de schade en een bewijs van de reparatiekosten en/of aanschafwaarde te sturen naar info@brenger.nl.

Als ik een transportverzoek plaats, ben ik dan verplicht het door te laten gaan?

Een transportverzoek plaatsen is vrijblijvend. Voordat je een deal hebt met een koerier kan je het transportverzoek ten allen tijden annuleren en krijg je het gehele bedrag teruggestort wanneer je al hebt betaald. Wanneer je een deal hebt met een koerier, kun je tot 60 uur voor het ophaalmoment gratis annuleren. Als je later dan 60 uur van tevoren annuleert, krijg je de helft van het geld terug en gaat de andere helft naar de koerier. Dit is omdat de koerier zijn planning dan vaak niet meer aan kan passen.

Heb jij een transportverzoek naar een plek buiten Nederland en Vlaanderen?

Als je een transportverzoek plaatst vanaf of naar een plek buiten Nederland en Vlaanderen, garanderen wij niet dat het wordt bezorgd, maar je kan het transportverzoek zeker vrijblijvend plaatsen. De meeste transportverzoeken naar andere landen in Europa lukken gewoon. Er zijn namelijk veel Nederlandse koeriers die wekelijks naar andere Europese landen rijden. Wij garanderen deze transportverzoeken alleen nog niet.

Past jouw transportverzoek niet in onze formaten?

Als je gekke, grote of hele zware transportverzoeken hebt, garanderen wij niet dat het wordt bezorgd, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Er zijn bijvoorbeeld koeriers met een extra grote bus of apparatuur om zware producten in te laden. Als je zo'n gek, groot of zwaar transportverzoek plaatst nemen wij ook even contact met je op.

Kan ik via Brenger ook een verhuizing regelen?

Je kunt Brenger zeker inzetten voor jouw verhuizing. Wij bieden een geschikte oplossing voor spullen die makkelijk in en uit een bestelbusje te laden zijn. Zorg dat je alle maten van de te vervoeren spullen hebt en voer deze in op brenger.nl. Gaat het om zware spullen? Dan raden we je aan om voor een meerprijs van 40 euro te kiezen voor een extra sjouwhulp. In principe demonteren onze koeriers niet, dus zorg dat je spullen klaar staan. Brenger is geen verhuisbedrijf. Let op: wil je meer dan 4,5 kuub laten verhuizen? Dan kunnen we niet garanderen dat we een koerier vinden. Je kunt het wel proberen, vaak lukt het gewoon!

Kan de koerier met laadklep, palletwagen, verhuislift, etc. komen?

Een koerier via Brenger komt standaard in een bestelbus met verhuisdekens en spanbanden. Zijn er extra hulpmiddelen nodig om jouw spullen in en uit te laden, dan kan je extra services toevoegen aan jouw boeking. Het is jouw verantwoordelijkheid dat spullen met de gekozen service te laden zijn. Via ons "Extra services" pakket kun je de volgende opties bijboeken:

  • Extra persoon: de koerier komt met een extra man, handig als er geen hulp aanwezig is op een van de adressen
  • Laadklep: de koerier komt met een bus met laadklep, handig om bijv. spullen op wielen te laden 
  • Laadklep en palletwagen: de koerier komt met een bus met laadklep en palletwagen, handig om bijv. zware pallets te laden

Let op! De volgende services biedt Brenger niet, schakel hiervoor zelf een externe service in: 

  • Een verhuislift 
  • Demontage
  • Verpakkingsmateriaal

 

Betaling

Hoe werkt de betaling?

Je betaalt de prijs voor het transport aan ons wanneer je de opdracht plaatst (of later bij opdrachten buiten de bezorg-garantie, wanneer je het aanbod van een koerier accepteert). Wij zorgen ervoor dat de koerier pas wordt uitbetaald wanneer jij bevestigt dat het transportverzoek is afgerond of wanneer je 24 uur na het afgesproken bezorgmoment niks laat weten.

Waar kan ik mijn facturen vinden?

Nadat jij je transport hebt betaald, sturen wij de factuur toe per mail. 

 

Bezorging

Worden de spullen gegarandeerd bezorgd als ik een transportverzoek plaats?

Alle transportverzoeken binnen Nederland en Vlaanderen worden gegarandeerd bezorgd: ook opdrachten voor dezelfde dag die vóór 12:00 geplaatst zijn. Mocht er binnen de aangegeven periode geen koerier zijn die het op zijn route mee kan nemen, doen wij het transport zelf om deze garantie te kunnen bieden.

De garantie geldt niet:
- als het transportverzoek groter is dan onze maximale afmetingen (400x180x160cm)
- als het om een groter volume dan 4,5 m3 gaat 
- als het totale gewicht zwaarder dan 200kg is
- als het om glas gaat
- als het om etenswaren gaat
- als het een piano betreft
- als het een levend organisme betreft (dieren bijvoorbeeld)

Ondanks dat deze uitzonderingen op onze bezorg-garantie, worden ook deze transportverzoeken wel vaak via ons platform bezorgd. Meerdere koeriers kunnen dit soort transportverzoeken namelijk wel vervoeren. Plaats daarom vooral je transportverzoek en waarschijnlijk is er snel een koerier die jouw transportverzoek kan uitvoeren!

Hoe weet ik hoe laat de koerier komt?

Via een e-mail brengen wij jou op de hoogte wanneer een koerier jouw transport kan doen en in welk tijdvak de koerier komt. Het tijdvak is maximaal 4 uur en valt natuurlijk in het tijdvak dat jij hebt aangegeven. Ook ontvangen jullie elkaars contactgegevens.

Kan het op een specifiek tijdstip en/of datum worden opgehaald of afgeleverd?

Jazeker, je geeft bij plaatsen van de opdracht aan wanneer je het ophalen en brengen plaats wilt laten vinden.

Hoe bevestig ik dat de spullen zijn bezorgd?

Je kunt bevestigen dat de spullen zijn bezorgd op de status pagina van je transport (link is te vinden in de mail die je kreeg na de betaling) of door in te loggen en rechtsboven in het scherm via het uitklappende menu te klikken op 'Je verstuur-opdrachten'. Zodra jij hebt bevestigd dat de spullen zijn bezorgd, maken wij de beloning over naar de koerier. Als je niet bevestigt dat de spullen zijn bezorgd, maken wij twee werkdagen na de afgesproken bezorg datum de beloning over aan de koerier.

 

Marktplaats

Hoe werkt Brenger als ik een Marktplaats-aankoop wil laten vervoeren? 

Onze service wordt vaak gebruikt om Marktplaats-aankopen op te halen en te bezorgen. Hieronder staat uitgelegd hoe je dit het makkelijkst regelt:
1. Vraag aan de verkoper, voordat je het transportverzoek plaatst, in op welke dag diegene aanwezig kan zijn. Het wordt het goedkoopst als het op de 3e werkdag of later kan worden opgehaald en bezorgd. Vraag daarnaast of het bij de voordeur kan worden opgehaald, wat de afmetingen zijn en of het zwaarder is dan 100kg.
2. Plaats je transportverzoek op Brenger, geef aan in welk tijdvak het kan worden opgehaald en in welk tijdvak het kan worden bezorgd.
3. Je hoort van ons welke koerier in welk tijdvak van 4 uur in het door jouw gekozen tijdvak, jouw aankoop komt ophalen en bezorgen.
4. Jij en de koerier ontvangen ook elkaars telefoonnummer en e-mailadres zodat jullie elkaar op de hoogte kunnen houden.Maar hoe regel je dan de betaling van het product? Marktplaats biedt sinds kort twee services, Gelijk Oversteken en Betaalverzoeken, waarmee je de verkoper op een veilige manier kan betalen.

Wat als mijn transport niet binnen de garantie valt?

Wanneer je transport niet binnen de garantie valt door bijvoorbeeld afmetingen, gewicht, of omdat deze buiten Nederland en Vlaanderen vervoerd moet worden, kun je de opdracht plaatsen en later betalen. In 90% van de gevallen biedt zich dan alsnog een koerier aan. Lees hier meer.

 

 

Chat met ons

Gebruik het chaticoon rechtsonderin om het chatvenster met onze klantenservice te openen. Chat is de snelste manier om je vragen beantwoord te krijgen. We zijn dagelijks bereikbaar via de chat op onderstaande openingstijden. Je kunt ook mailen naar info@brenger.nl (offertes/prijsopgaven voor veilingen kun je enkel via de homepage aanvragen, niet per mail; you can only get price quotes for auction transports via our homepage and not via e-mail). 

  Openingstijden chat  
  Maandag: 9.00 - 21:30
  Dinsdag: 9.00 - 21:30
  Woensdag: 9.00 - 21:30
  Donderdag: 9.00 - 21:30
  Vrijdag: 9.00 - 21:30
  Zaterdag: 12.00 - 21:30
  Zondag: 12.00 - 21:30

 

Tijdens feestdagen zijn wij beperkt bereikbaar.

Al een transport geboekt?

Houd dan je referentienummer bij de hand en stel de vraag in de chat. Urgente vraag? Klik dan hier.

Voor koeriers

Koeriers kunnen ons bereiken via Whatsapp op: +31 633 748 236, via koerier@brenger.nl  of via de chatknop rechtsonderin. Voor urgente vragen zijn we op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur bereikbaar op +31 85 888 1934.