Contact with Team Brenger

We are more than happy to answer all your questions. Curious to see the price of your delivery? On our homepage you can see the price for your transport immediately. Enter the place names to see the price and then arrange your transport. Chat with us or e-mail us for other questions. Please mind! Offers for auctions can only be requested via the homepage, not via e-mail.

Algemene vragen

Can I place a transport request to a destination outside the Netherlands and Flanders?

If you place a transport request to or from a location outside the Netherlands and Flanders, we cannot guarantee that we will be able to accept your request, but you can certainly place the request without obligation. Most transport requests for delivery in other European countries are successful: many Dutch couriers drive to other European countries every week. However, we cannot yet guarantee that all transport requests will be accepted.

Are items covered by insurance?

All items sent with Brenger are insured against damage and theft up to € 500 during transport, from door to door. You can request higher insurance coverage for an extra charge by e-mailing info@brenger.nl. Our insurer will then calculate an adjusted premium rate. Damage that occurs while the courier is lifting or moving an item inside the house or building at the pick-up or delivery address is not covered by this insurance. Damage to glass items or food is not covered. In addition, our insurance does not cover damage during transport of more than 2 large items, items larger than 400x180x160cm or heavier than 100kg, and items that need to be loaded and unloaded using special equipment. In the event of any damage, please contact us immediately by telephone and e-mail us with photos of the damaged items, a description of the damage and proof of the repair costs and/or purchase value to info@brenger.nl.

Can I request 2 couriers to lift and move the items?

Of course! You can let us know when you are placing the order, or at collection and/or delivery. You will pay an extra €40 for help with lifting and moving.

How do I place a transport request?

You can read how simple it is to place a transport request here.

If I place a transport request, am I obliged to go through with it?

Place a transport request is without obligation. Before you make a deal with a courier, your request can be cancelled at any moment. You will then receive the full payment back. If you cancel anywhere later than 60 hours prior to the transport, you will receive 50% of your payment back. The other 50% is for the courier because he or she is often unable to adjust their planning after that.

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot €1.000. Schade die ontstaat wanneer de koerier de spullen tilt of helpt bij het tillen van de spullen binnen het huis of gebouw bij het ophaal- of afleveradres wordt niet gedekt door deze verzekering. Ook schade aan glas, steen of etenswaren of schade tijdens transporten die niet binnen onze garantie vallen (groter dan 400x180x160cm of zwaarder dan 200kg of spullen of die met apparatuur moeten worden in- en uitgeladen) wordt niet verzekerd. In geval van schade, vragen wij je direct telefonisch contact met ons op te nemen en foto’s van de beschadigde spullen, een beschrijving van de schade en een bewijs van de reparatiekosten en/of aanschafwaarde te sturen naar info@brenger.nl.

Kan een koerier ook met een extra sjouwhulp komen?

Ja dat kan zeker! Je kunt dit aangeven het plaatsen van de opdracht bij de ophaal- en of aflever situatie. Voor een extra sjouwhulp betaal je €40 extra.

Hoe plaats ik een transportverzoek?

Hoe het werkt staat hier heel makkelijk uitgelegd.

Wat kost een transport via Brenger?

Op onze homepage kun je de prijs voor jouw transport berekenen. Vul alle informatie in en dan verschijnt de totale prijs. Je ziet tijdens het proces hoe de prijs is opgebouwd.

Betaling

Hoe werkt de betaling?

Je betaalt de prijs voor het transport aan ons wanneer je de opdracht plaatst (of later bij opdrachten buiten de bezorg-garantie, wanneer je het aanbod van een koerier accepteert). Wij zorgen ervoor dat de koerier pas wordt uitbetaald wanneer jij bevestigt dat het transportverzoek is afgerond of wanneer je 24 uur na het afgesproken bezorgmoment niks laat weten.

Where can I find my invoices?

You can find your invoices by logging in and clicking on ‘Your overview’ in the top right of your screen. You will then see a tab marked ‘Invoices’ on the left and the rest is easy. If you are already logged in, you can also find your invoices by clicking here.

How does payment work?

You pay us for the delivery when you place your transport request (or for orders that fall outside the delivery guarantee, when you accept an offer from a courier). We will make sure that the courier is only paid once you confirm that the transport request has been completed or if we do not hear from you 24 hours after the agreed delivery time.

Waar kan ik mijn facturen vinden?

Nadat jij je transport hebt betaald, sturen wij de factuur toe per mail.

Bezorging

How can I check whether the items have been delivered?

You can check whether your items have been delivered on the status page for your order (you will find a link to this page in the e-mail we sent you after payment), or by logging in and clicking on the ‘Send’ button in the top right of the screen, via the ‘Orders’ drop-down menu. If you are already logged in, you can also reach that page by clickinghere. You will then see your transport request and you can click on ‘Confirm receipt’. When you have confirmed that the items have been delivered, we will pay the courier. If you do not confirm that the items have been delivered, we will pay the courier two working days after the agreed delivery date.

How do I know what time the courier will be arriving?

We will let you know by e-mail when a courier has accepted your request and in which time slot the courier will be arriving. We will give you a pick-up window of no more than 4 hours, and of course, this will be within the time slot that you have indicated. Both you and the courier will also be sent each other’s contact details.

Are the items guaranteed to be delivered when I place a transport request?

Orders within the Netherlands are guaranteed to be completed. This includes orders placed before 12:00 on the day of delivery. If no couriers are able to transport the order on their route, we will transport the order ourselves so that delivery is guaranteed.

The guarantee does not apply in the following cases:

  • if the transport request is larger than our maximum dimensions (400x180x160cm)\
  • if the volume exceeds 312 m3\
  • if the total weight is more than 200 kg\
  • when it comes to glass\
  • when it comes to food\
  • if it is a piano\
  • if it is a living organism (for example, animals)

Despite these exceptions to our delivery guarantee, our platform usually completes these types of transport requests. Many couriers are able to fulfill this type of transport request. So, go ahead and place your transport request and it is very likely that a courier will be able to fulfill your transport request soon!

Only if the weight is more than 200kg you can’t place a transport request, we are not able to transport this.

Transports within Flanders or from Flanders to the Netherlands are also guaranteed, this doens’t apply for transports from the Netherlands to Flanders unfortunately, because of corona.

Hoe bevestig ik dat de spullen zijn bezorgd?

Je kunt bevestigen dat de spullen zijn bezorgd op de status pagina van je transport (link is te vinden in de mail die je kreeg na de betaling). Zodra jij hebt bevestigd dat de spullen zijn bezorgd, maken wij de beloning over naar de koerier. Als je niet bevestigt dat de spullen zijn bezorgd, maken wij twee werkdagen na de afgesproken bezorg datum de beloning over aan de koerier.

Can it be picked up or delivered at a specific time and / or date?

Yes, when you place the order you indicate when you want the pick-up and delivery to take place.

Hoe weet ik hoe laat de koerier komt?

Via een e-mail brengen wij jou op de hoogte wanneer een koerier jouw transport kan doen en in welk tijdvak de koerier komt. Het tijdvak is maximaal 4 uur en valt natuurlijk in het tijdvak dat jij hebt aangegeven. Ook ontvangen jullie elkaars contactgegevens.

Worden de spullen gegarandeerd bezorgd als ik een transportverzoek plaats?

Alle transportverzoeken binnen Nederland en Vlaanderen worden gegarandeerd bezorgd: ook opdrachten voor dezelfde dag die vóór 12:00 geplaatst zijn. Mocht er binnen de aangegeven periode geen koerier zijn die het op zijn route mee kan nemen, doen wij het transport zelf om deze garantie te kunnen bieden.

De garantie geldt niet:

  • als het transportverzoek groter is dan onze maximale afmetingen (400x180x160cm);
  • als het om een groter volume dan 5 m3 gaat;
  • als het totale gewicht zwaarder dan 200kg is;
  • als het om glas gaat;
  • als het om steen gaat;
  • als het om etenswaren gaat;
  • als het een piano betreft;
  • als het een levend organisme betreft (dieren bijvoorbeeld).

Ondanks dat deze uitzonderingen op onze bezorg-garantie, worden ook deze transportverzoeken wel vaak via ons platform bezorgd. Meerdere koeriers kunnen dit soort transportverzoeken namelijk wel vervoeren. Plaats daarom vooral je transportverzoek en waarschijnlijk is er snel een koerier die jouw transportverzoek kan uitvoeren!

Marktplaats

How do I use Brenger if I want to deliver items purchased on the Marktplaats website?

Our service is often used to collect and deliver Marktplaats purchases. Here is an explanation of the simplest way to arrange this:

  1. Before you place your transport request, ask the seller which day he or she can be at home. It’s cheapest if the item(s) can be picked up and delivered in three or more working days. Also ask the seller whether the item can be picked up at the main entrance to the building on the ground floor, what the dimensions of the item are and whether it weighs more than 100kg.\
  2. Place your transport request on Brenger, indicating the preferred time slot for pick-up and delivery.\
  3. We will let you know which courier can pick up and deliver your purchase in the time slot you have chosen.\
  4. You and the courier will then be sent each other’s telephone number and e-mail address, so that you can contact each other.

But how can you pay for the product(s)? Recently, Marktplaats has introduced two new services, Simultaneous Payment and Payment Requests, which you can use to pay the seller in a secure manner.

You can also indicate in your order request whether you want the courier to check your purchase over a live video connection (Facetime, Skype etc.) before your make your decision. That way, you still have the option of cancelling the purchase. This service costs €15 extra. If you decide not to purchase, you will also pay half of the transport costs to the courier in addition to this €15 charge. The service means you do not need to drive all the way to the seller to see whether that sofa really does look like the photos!

Wat als mijn transport niet binnen de garantie valt?

Wanneer je transport niet binnen de garantie valt door bijvoorbeeld afmetingen, gewicht, of omdat deze buiten Nederland en Vlaanderen vervoerd moet worden, kun je de opdracht plaatsen en later betalen. In 90% van de gevallen biedt zich dan alsnog een koerier aan. Lees hier meer.

Hoe werkt Brenger als ik een Marktplaats-aankoop wil laten vervoeren?

Onze service wordt vaak gebruikt om Marktplaats-aankopen op te halen en te bezorgen. Hieronder staat uitgelegd hoe je dit het makkelijkst regelt:

  • Vraag aan de verkoper, voordat je het transportverzoek plaatst, op welke dag diegene aanwezig kan zijn. Het wordt het goedkoopst als het op de 3e werkdag of later kan worden opgehaald en bezorgd. Vraag daarnaast of het bij de voordeur kan worden opgehaald, wat de afmetingen zijn en of het zwaarder is dan 100kg.\
  • Plaats je transportverzoek op Brenger, geef aan in welk tijdvak het kan worden opgehaald en in welk tijdvak het kan worden bezorgd.\
  • Je hoort van ons welke koerier in welk tijdvak van 4 uur in het door jouw gekozen tijdvak, jouw aankoop komt ophalen en bezorgen.\
  • Jij en de koerier ontvangen ook elkaars telefoonnummer en e-mailadres zodat jullie elkaar op de hoogte kunnen houden.Maar hoe regel je dan de betaling van het product? Marktplaats biedt sinds kort twee services, Gelijk Oversteken en Betaalverzoeken, waarmee je de verkoper op een veilige manier kan betalen.

Brenger voor bedrijven

Are my items insured during a business transport?

During transport, your items are insured against damage and theft as standard up to € 500. You can request higher insurance coverage for an extra charge. Our insurer will then calculate an adjusted premium rate.

How can my company use Brenger?

Do you have your own business? Would you like to arrange your deliveries quickly and easily? Or are you interested in a partnership with Brenger? For more information, please visit our‘Brenger for companies’ pageor contact us at jet@brenger.nl.

Can I place a transport request as a business customer?

Once you have registered, you can add the details of your business to your profile. All the prices on our website include VAT, and you will receive a business invoice from us after every transaction. All the couriers on our platform are VAT registered. If you are interested in fixed prices for transport, please contact us!

Hoe ontvang ik achteraf een factuur van de bezorging?

Al je facturen komen na de bezorging te staan in jouw online portal. Ook sturen wij jou wekelijks de facturen per mail. De betalingstermijn is 14 dagen.

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om in aanmerking te komen voor de zakelijke voordelen?

Brenger voor Bedrijven is beschikbaar vanaf 3 transporten per week. Heb je minder dan 3 orders per week? Dan kan je via www.brenger.nl je transportopdracht plaatsen. Via de reguliere website kun je je ook registreren als zakelijke klant. Wil je meer weten of de mogelijkheden? Neem contact met ons op.

Mijn transporten moeten door 2 personen bezorgd worden, kan dit? En doen jullie ook montage en retourzendingen?

Wij spelen altijd in op de gewenste service. Moet de bezorging door 2 personen gedaan worden? Dan zorgen wij daarvoor: zowel als constante service of incidenteel. Ook montages en retourzendingen kunnen wij in overleg leveren voor bedrijven. Wil je meer weten of ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Vraag ons naar de mogelijkheden!

Wat kost een transport via Brenger?

De vaste prijzen die wij rekenen zijn op basis van de gewenste service voor jouw bedrijf. Montage, levering op de begane grond of tot de 4e verdieping, bezorgen in de regio of door het hele land, de grootte van het product; het heeft allemaal invloed op de prijs. Wil je een prijs op maat?Vul het offerteformulier inen we nemen binnen één werkdag contact met je op.

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Onze koeriers gaan uiterst zorgvuldig om met de spullen die vervoerd worden. Het kan voorkomen dat er onverhoopt toch iets gebeurd. Voor diefstal, verlies of beschadiging ben je standaard verzekerd tot €1.000,-. Tevens is het mogelijk de verzekering op aanvraag te verhogen.

Hoe kan ik Brenger inzetten voor mijn bedrijf?

Heb je minsten drie transporten in de week en interesse in onze service? Laat het ons dan weten. Vulhierhet offerteformulier in en wij nemen binnen één werkdag contact met je op. Je kan ons ook direct bereiken door te bellen naar: +31 85 888 0490 of te mailen naar: zakelijk@brenger.nl.

Chat with us

Use the chaticon at the bottom right to open a chat with our customerservice. Chat is the fastest way to get your questions answered. We are available daily via chat during the hours mentioned below. You can also send us an e-mail at info@brenger.nl.

Already booked a transport?

Keep your reference number close and ask your question in the chat. Urgent question? Please clickhere.

For couriers

Couriers can reach us via Whatsapp on: +31 633 748 236, via koerier@brenger.nlor via the chat button in the bottom right corner. For urgent questions, we are available on working days from 09:00 until 17:00 on+31 85 888 1934.

Businesshours chat
Monday:9.00 - 21:30
Tuesday:9.00 - 21:30
Wednesday:9.00 - 21:30
Thursday:9.00 - 21:30
Friday:9.00 - 21:30
Saturday:12.00 - 21:30
Sunday:12.00 - 21:30

We are less available during public holidays

Did you already book a transport?

Keep the referencenumber present and please ask your question trough the chat. Do you have an urgent question? Please click here.

Open chat