Veelgestelde vragen en contact

Hieronder staan allerlei veelgestelde vragen van mensen die spullen willen laten vervoeren via ons platform.

Hoe plaats ik een transportverzoek?

Hoe het werkt staat hier heel makkelijk uitgelegd.

Wat kost een transport via Brenger?

Op onze homepage zie je direct de prijs voor jouw transportverzoek. Vul de plaatsnamen in van waar naar waar het moet worden vervoerd, en dan verschijnt de totale prijs. Deze prijs is inclusief BTW en gaat uit van ophalen en afleveren bij de voordeur op de begane grond binnen 3 werkdagen. Op een bepaalde verdieping of eerder kan ook, maar dan komen er kosten bij. Je ziet tijdens het proces wat deze meerkosten zijn.

Worden de spullen gegarandeerd bezorgd als ik een transportverzoek plaats?

Alle transportverzoeken binnen Nederland en Vlaanderen worden gegarandeerd bezorgd: ook opdrachten voor dezelfde dag die vóór 12:00 geplaatst zijn. Mocht er binnen de aangegeven periode geen koerier zijn die het op zijn route mee kan nemen, doen wij het transport zelf om deze garantie te kunnen bieden.

De garantie geldt niet:
- als het transportverzoek groter is dan onze maximale afmetingen (400x180x160cm)
- als het om meer dan 2 grote meubelstukken gaat
- als een voorwerp zwaarder is dan 100 kg
- als er naast de koerier een extra sjouwhulp nodig is
- als er apparatuur nodig is om de spullen te verhuizen
- als het om glas gaat
- als er geen ophaal- en aflevermogelijkheid op dezelfde dag is
- als het om etenswaren gaat

Ondanks dat deze uitzonderingen op onze bezorg-garantie, worden ook deze transportverzoeken wel vaak via ons platform bezorgd. Meerdere koeriers kunnen dit soort transportverzoeken namelijk wel vervoeren. Plaats daarom vooral je transportverzoek en waarschijnlijk is er snel een koerier die jouw transportverzoek kan uitvoeren!

Hoe werkt Brenger als ik een Marktplaats-aankoop wil laten vervoeren? 

Onze service wordt vaak gebruikt om Marktplaats-aankopen op te halen en te bezorgen. Hieronder staat uitgelegd hoe je dit het makkelijkst regelt:

1. Vraag aan de verkoper, voordat je het transportverzoek plaatst, in welke tijdvakken diegene aanwezig kan zijn. Het wordt het goedkoopst als het op de 3e werkdag of later kan worden opgehaald en bezorgd.
2. Plaats je transportverzoek op Brenger, geef aan welke tijdvakken mogelijk zijn en betaal.
3. Je hoort van ons in welk door jou gekozen tijdvak jouw aankoop wordt opgehaald en bezorgd. De verkoper en jij hoeven dus uiteindelijk maar op één van de aangegeven tijdvakken aanwezig te zijn. Dit kan je van tevoren aan de verkoper laten weten.
4. Jij en de koerier ontvangen ook elkaars telefoonnummer en e-mailadres zodat jullie elkaar op de hoogte kunnen houden.

Maar hoe regel je dan de betaling van het product? Marktplaats biedt sinds kort twee services, Gelijk Oversteken en Betaalverzoeken, waarmee je de verkoper op een veilige manier kan betalen.  

Past jouw transportverzoek niet in onze formaten?

Als je een gekke, grote of hele zware transportverzoek hebt, garanderen wij niet dat het wordt bezorgd, maar je kan het natuurlijk altijd proberen. Er zijn bijvoorbeeld koeriers met een extra grote bus of apparatuur om zware producten in te laden. Als je zo'n gekke, grote of zware transportverzoek plaatst, nemen wij dan ook even contact met je op.

Kan ik een transportverzoek plaatsen als zakelijke klant?

Zodra je geregistreerd bent kun je in je profiel je zakelijke gegevens toevoegen. Wanneer je deze hebt toegevoegd kunnen jouw transportverzoeken alleen gedaan worden door zakelijk geregistreerde koeriers. Alle prijzen op onze website zijn inclusief BTW.

Heb jij een transportverzoek naar een plek buiten Nederland en Vlaanderen?

Als je een transportverzoek plaatst vanaf of naar een plek buiten Nederland en Vlaanderen, garanderen wij niet dat het wordt bezorgd, maar je kan het transportverzoek zeker vrijblijvend plaatsen. De meeste transportverzoeken naar andere landen in Europa lukken gewoon. Er zijn namelijk veel Nederlandse koeriers die wekelijks naar andere Europese landen rijden. Wij garanderen deze transportverzoeken alleen nog niet.

Kan het op een specifiek tijdstip en/of datum worden opgehaald of afgeleverd?

Jazeker, je geeft bij plaatsen van de opdracht aan wanneer je het ophalen en brengen plaats wil laten vinden.

Kan een koerier ook met een extra sjouwhulp komen?

Koeriers rijden vaak alleen en wij kunnen daarom niet garanderen dat het lukt om twee man te laten komen. Dit is ook een van de redenen waarom Brenger voordelig is. Je kunt wel aangeven dat er een extra man nodig is. Hiervoor betaal je €40 extra.

Als ik een transportverzoek plaats, ben ik dan verplicht het door te laten gaan?

Een transportverzoek plaatsen is vrijblijvend. Voordat je een deal hebt met een koerier kan je het transportverzoek ten allen tijden annuleren en krijg je het gehele bedrag teruggestort wanneer je al hebt betaald. Wanneer je een deal hebt met een koerier, kun je tot 48 uur voor het ophaalmoment gratis annuleren. Als je later dan 48 uur van tevoren annuleert, krijg je de helft het geld terug en gaat de andere helft naar de koerier. Dit is omdat de koerier zijn planning dan vaak niet meer aan kan passen.

Hoe werkt de betaling?

Je betaalt de prijs voor het transport aan ons wanneer je de opdracht plaatst of later wanneer je het aanbod van een koerier accepteert. Wij zorgen ervoor dat de koerier pas wordt uitbetaald wanneer jij bevestigt dat het transportverzoek is afgerond of wanneer je 24 uur na het afgesproken bezorg moment niks laat weten.

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur verzekerd tegen schade tot €100 en tegen diefstal tot €500. Wanneer in het profiel van de koerier staat aangeven dat hij een hogere verzekeringsdekking heeft, dan zijn de spullen tot dit aangegeven bedrag verzekerd. Schade die ontstaat wanneer de brenger de spullen tilt of helpt bij het tillen van de spullen binnen het huis of gebouw bij het ophaal- of afleveradres wordt niet gedekt door deze verzekering. Ook schade aan glas of etenswaren of schade tijdens transporten die niet binnen onze garantie vallen (groter dan 400x180x160cm of zwaarder dan 100kg of meer dan 2 grote spullen of die met apparatuur moeten worden in- en uitgeladen) wordt niet verzekerd. In geval van schade, zullen wij je vragen drie of meer foto's van de beschadigde spullen te sturen en foto's van voor de schade te sturen.

Hoe bevestig ik dat de spullen zijn bezorgd?

Je kunt bevestigen dat de spullen zijn bezorgd door in te loggen en rechtsboven in het scherm via het uitklappende menu te klikken op 'Je verstuur-opdrachten'. Je kunt hier ook komen door hier te klikken als je bent ingelogd. Daar zie je vervolgens jouw transportverzoek staan en kan je dan klikken op 'Bevestig ontvangst'. Zodra jij hebt bevestigd dat de spullen zijn bezorgd, maken wij de beloning over naar de koerier. Als je niet bevestigt dat de spullen zijn bezorgd, maken wij twee werkdagen na de afgesproken bezorg datum de beloning over aan de koerier.

Waar kan ik mijn facturen vinden?

Je kunt je facturen vinden bij 'Facturen'. Hier kom je door in te loggen en te klikken op 'Jouw overzicht' rechtsboven. Vervolgens zie je aan de linkerkant een kopje met 'Facturen' en wijst het zich vanzelf. Je kunt je facturen ook vinden door hier te klikken als je bent ingelogd. 

Heb je een andere vraag?

Stel je vraag via de chat, e-mail info@brenger.nl of bel ons op 085-8881124. Hier kan je zien wanneer je ons kan bereiken.