Veelgestelde vragen

Hieronder staan allerlei veelgestelde vragen van mensen die spullen willen laten vervoeren via ons platform.

Hoe plaats ik een opdracht?

Hoe het werkt staat hier heel makkelijk uitgelegd. In twee stappen plaats je een opdracht. Je begint op de homepage, vult de informatie in en plaatst je opdracht. Vervolgens reageren geïnteresseerde brengers op jouw opdracht en kies jij een brenger die het kan ophalen en bezorgen op een moment dat jou schikt. Geef graag aanvullende informatie over je opdracht, dan ontvang je nog sneller reacties.

Sinds kort krijgen sommige opdrachten de mogelijkheid om gebruik te maken van onze Direct Betalen service. Met deze service kun je direct betalen na het plaatsen van de opdracht en geef je aan in welke dagdelen de spullen kunnen worden opgehaald en afgeleverd. Wij garanderen dat een van onze brengers het in de door jouw aangegeven dagdelen komt ophalen en afleveren. Je krijgt van tevoren te horen in welke tijdvakken van twee uur dit gebeurt. 

Wat kost een transport via Brenger?

Op onze homepage zie je direct de prijs voor jouw opdracht. Vul de plaatsnamen in van waar naar waar het moet worden vervoerd, en dan verschijnt de totale prijs. Deze prijs is inclusief BTW en gaat uit van ophalen en afleveren bij de voordeur op de begane grond binnen 7 dagen. Sneller en op een verdieping kan ook maar dan komen er kosten bij in stap 2 van het plaatsen van een opdracht. 

Worden de spullen gegarandeerd bezorgd als ik een opdracht plaats?

Alle opdrachten binnen Nederland en Vlaanderen worden gegarandeerd binnen 3 werkdagen of 7 dagen bezorgd. Mocht er binnen de aangegeven periode niet iemand zijn die het op zijn route mee kan nemen, doen wij het transport zelf om deze garantie te kunnen bieden.

De garantie geldt niet:
- als de opdracht groter is dan onze maximale afmetingen.
- als het om meer dan 3 grote meubelstukken gaat.
- als de opdracht zwaarder is dan 100 kg.
- als er twee mensen nodig zijn om te sjouwen/tillen.
- als er apparatuur nodig is om de spullen te verhuizen.

Ondanks dat deze uitzonderingen op onze bezorg-garantie, worden ook deze opdrachten wel vaak via ons platform bezorgd. Meerdere brengers kunnen dit soort opdrachten namelijk wel vervoeren. Plaats daarom vooral je opdracht en je ziet hopelijk snel een reactie tegemoet!

Past jouw opdracht niet in onze formaten?

Als je een gekke, grote of hele zware opdracht hebt, garanderen wij niet dat het wordt bezorgd, maar je kan het natuurlijk altijd proberen. Er zijn bijvoorbeeld brengers met een extra grote bus of apparatuur om zware producten in te laden. Als je zo'n gekke, grote of zware opdracht plaatst, nemen wij dan ook even contact met je op.

Heb jij een transport naar een plek buiten Nederland en Vlaanderen?

Als je een transport plaatst vanaf of naar een plek buiten Nederland en Vlaanderen, garanderen wij niet dat het wordt bezorgd, maar je kan de opdracht zeker plaatsen. De meeste transporten naar andere landen in Europa lukken gewoon. Er zijn namelijk veel Nederlandse koeriers die wekelijks naar andere Europese landen rijden. Wij garanderen deze opdrachten alleen nog niet. Als je zo'n opdracht plaatst, nemen wij ook contact met je op.

Kan het op een specifiek tijdstip en/of datum worden opgehaald of afgeleverd?

Het platform is gemaakt voor koeriers, zzp'ers en particulieren die spullen meenemen op een route die ze toch al rijden. Daarom kun je zeker aangeven wat jouw voorkeur is bij jouw opdracht, zodat koeriers dat weten wanneer zij reageren. Meestal worden de spullen dan gewoon bezorgd op het moment dat jou uitkomt. Als je aangeeft dat het op een specifieke dag moet gebeuren en deze dag is over 3 werkdagen of later, dan garanderen wij dat het op deze specifieke dag gebeurt. Wanneer je wilt dat de spullen worden gebracht op een specifiek moment, dan adviseren wij de beloning te verhogen.

Hoe weet ik wanneer de spullen worden opgehaald en afgeleverd?

Verschillende brengers reageren op jouw opdracht en jij kiest diegene die uitkomt op het moment dat jou schikt. Nadat je de opdracht hebt betaald en de informatie over het ophaal- en afleveradres hebt ingevuld, ontvangt de brenger alle informatie. Vervolgens hebben de brenger en jij elkaars telefoonnummer, zodat je makkelijk met elkaar kan communiceren over eventuele veranderingen in bijvoorbeeld de tijd van ophalen of afleveren. 

Kan een brenger ook met twee man komen?

Brengers rijden vrijwel altijd alleen en wij kunnen daarom niet garanderen dat het lukt om twee man te laten komen. Dit is ook een van de redenen waarom Brenger zo goedkoop is. Je kunt wel aangeven dat er een extra man nodig is. Hierdoor wordt de beloning verhoogd en wordt de kans groter dat een brenger met een extra man rijdt.

Als ik een opdracht plaats, ben ik dan verplicht het door te laten gaan?

Een opdracht plaatsen is vrijblijvend. Voordat je een deal hebt en betaald hebt, kan je de opdracht altijd annuleren.

Hoe werkt de betaling?

Zodra je het aanbod van een brenger accepteert, word je gevraagd om het afgesproken bedrag plus de vergoeding aan ons platform te betalen. De vergoeding voor ons platform is 13,5% bovenop de afgesproken beloning. Wij zorgen ervoor dat de brenger pas wordt uitbetaald wanneer jij bevestigt dat de opdracht is afgerond of wanneer je 24 uur na het afgesproken bezorg moment niks laat weten.

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur verzekerd tegen schade tot €100 en tegen diefstal tot €500. Wanneer in het profiel van de brenger staat aangeven dat hij een hogere verzekeringsdekking heeft, dan zijn de spullen tot dit aangegeven bedrag verzekerd. Schade die ontstaat wanneer de brenger de spullen tilt of helpt bij het tillen van de spullen binnen het huis of gebouw bij het ophaal- of afleveradres wordt niet gedekt door deze verzekering. Ook schade aan glas of schade tijdens transporten die niet binnen onze garantie vallen (groter dan 350x180x160cm of zwaarder dan 100kg of meer dan 3 grote spullen of die met apparatuur moeten worden in- en uitgeladen) wordt niet verzekerd. In geval van schade, zullen wij je vragen drie of meer foto's van de beschadigde spullen te sturen en foto's van voor de schade te sturen.

Hoe bevestig ik dat de spullen zijn bezorgd?

Je kunt bevestigen dat de spullen zijn bezorgd door in te loggen, naar rechtsboven te gaan en in het uitklappende menu te klikken op 'Je verstuur-opdrachten'. Daar zie je vervolgens jouw opdracht staan en kan je dan klikken op 'Bevestig ontvangst'. Zodra jij hebt bevestigd dat de spullen zijn bezorgd, maken wij de beloning aan de brenger over. Als je niet bevestigt dat de spullen zijn bezorgd, maken wij twee werkdagen na de afgesproken bezorgdatum de beloning over aan de brenger.

Waar kan ik mijn facturen vinden?

Je kunt je facturen vinden bij 'Facturen'. Hier kom je door in te loggen en te klikken op 'Jouw overzicht' rechtsboven. Vervolgens zie je aan de linkerkant een kopje met 'Facturen' en wijst het zich vanzelf.

Heb je een andere vraag?

We staan altijd klaar om je vragen te beantwoorden. Stel je vraag via de chat, e-mail of bel ons op 085-8881124.