Veelgestelde vragen en contact

Hieronder staan allerlei veelgestelde vragen van mensen die spullen willen laten vervoeren via ons platform.

 

Algemene vragen

Wat kost een transport via Brenger?

Op onze homepage kun je de prijs voor jouw transport berekenen. Vul alle informatie in en dan verschijnt de totale prijs. Je ziet tijdens het proces hoe de prijs is opgebouwd.

Hoe plaats ik een transportverzoek?

Hoe het werkt staat hier heel makkelijk uitgelegd.

Kan een koerier ook met een extra sjouwhulp komen?

Ja dat kan zeker! Je kunt dit aangeven het plaatsen van de opdracht bij de ophaal- en of aflever situatie. Voor een extra sjouwhulp betaal je €40 extra.

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot €1.000. Een hogere verzekeringsdekking tegen extra kosten kun je aanvragen via info@brenger.nl en onze verzekeraar zal hier dan een aangepaste premie voor berekenen. Schade die ontstaat wanneer de koerier de spullen tilt of helpt bij het tillen van de spullen binnen het huis of gebouw bij het ophaal- of afleveradres wordt niet gedekt door deze verzekering. Ook schade aan glas of etenswaren of schade tijdens transporten die niet binnen onze garantie vallen (groter dan 400x180x160cm of zwaarder dan 100kg of meer dan 2 grote spullen of die met apparatuur moeten worden in- en uitgeladen) wordt niet verzekerd. In geval van schade, vragen wij je direct telefonisch contact met ons op te nemen en foto's van de beschadigde spullen, een beschrijving van de schade en een bewijs van de reparatiekosten en/of aanschafwaarde te sturen naar info@brenger.nl.

Als ik een transportverzoek plaats, ben ik dan verplicht het door te laten gaan?

Een transportverzoek plaatsen is vrijblijvend. Voordat je een deal hebt met een koerier kan je het transportverzoek ten allen tijden annuleren en krijg je het gehele bedrag teruggestort wanneer je al hebt betaald. Wanneer je een deal hebt met een koerier, kun je tot 48 uur voor het ophaalmoment gratis annuleren. Als je later dan 48 uur van tevoren annuleert, krijg je de helft van het geld terug en gaat de andere helft naar de koerier. Dit is omdat de koerier zijn planning dan vaak niet meer aan kan passen.

Heb jij een transportverzoek naar een plek buiten Nederland en Vlaanderen?

Als je een transportverzoek plaatst vanaf of naar een plek buiten Nederland en Vlaanderen, garanderen wij niet dat het wordt bezorgd, maar je kan het transportverzoek zeker vrijblijvend plaatsen. De meeste transportverzoeken naar andere landen in Europa lukken gewoon. Er zijn namelijk veel Nederlandse koeriers die wekelijks naar andere Europese landen rijden. Wij garanderen deze transportverzoeken alleen nog niet.

Past jouw transportverzoek niet in onze formaten?

Als je gekke, grote of hele zware transportverzoeken hebt, garanderen wij niet dat het wordt bezorgd, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Er zijn bijvoorbeeld koeriers met een extra grote bus of apparatuur om zware producten in te laden. Als je zo'n gek, groot of zwaar transportverzoek plaatst nemen wij ook even contact met je op.

 

Betaling

Hoe werkt de betaling?

Je betaalt de prijs voor het transport aan ons wanneer je de opdracht plaatst (of later bij opdrachten buiten de bezorg-garantie, wanneer je het aanbod van een koerier accepteert). Wij zorgen ervoor dat de koerier pas wordt uitbetaald wanneer jij bevestigt dat het transportverzoek is afgerond of wanneer je 24 uur na het afgesproken bezorgmoment niks laat weten.

Waar kan ik mijn facturen vinden?

Je kunt je facturen vinden bij 'Facturen'. Hier kom je door in te loggen en te klikken op 'Jouw overzicht' rechtsboven. Vervolgens zie je aan de linkerkant een kopje met 'Facturen' en wijst het zich vanzelf. Je kunt je facturen ook vinden door hier te klikken als je bent ingelogd. 

 

Bezorging

Worden de spullen gegarandeerd bezorgd als ik een transportverzoek plaats?

Alle transportverzoeken binnen Nederland en Vlaanderen worden gegarandeerd bezorgd: ook opdrachten voor dezelfde dag die vóór 12:00 geplaatst zijn. Mocht er binnen de aangegeven periode geen koerier zijn die het op zijn route mee kan nemen, doen wij het transport zelf om deze garantie te kunnen bieden.

De garantie geldt niet:
- als het transportverzoek groter is dan onze maximale afmetingen (400x180x160cm)
- als het om een groter volume dan 3,5 m3 gaat 
- als het totale gewicht zwaarder dan 200kg is
- als het om glas gaat
- als het om etenswaren gaat
- als het een piano betreft
- als het een levend organisme betreft (dieren bijvoorbeeld)

Ondanks dat deze uitzonderingen op onze bezorg-garantie, worden ook deze transportverzoeken wel vaak via ons platform bezorgd. Meerdere koeriers kunnen dit soort transportverzoeken namelijk wel vervoeren. Plaats daarom vooral je transportverzoek en waarschijnlijk is er snel een koerier die jouw transportverzoek kan uitvoeren!

Hoe weet ik hoe laat de koerier komt?

Via een e-mail brengen wij jou op de hoogte wanneer een koerier jouw transport kan doen en in welk tijdvak de koerier komt. Het tijdvak is maximaal 4 uur en valt natuurlijk in het tijdvak dat jij hebt aangegeven. Ook ontvangen jullie elkaars contactgegevens.

Kan het op een specifiek tijdstip en/of datum worden opgehaald of afgeleverd?

Jazeker, je geeft bij plaatsen van de opdracht aan wanneer je het ophalen en brengen plaats wilt laten vinden.

Hoe bevestig ik dat de spullen zijn bezorgd?

Je kunt bevestigen dat de spullen zijn bezorgd op de status pagina van je transport (link is te vinden in de mail die je kreeg na de betaling) of door in te loggen en rechtsboven in het scherm via het uitklappende menu te klikken op 'Je verstuur-opdrachten'. Je kunt hier ook komen door hier te klikken als je bent ingelogd. Daar zie je vervolgens jouw transportverzoek staan en kan je dan klikken op 'Bevestig ontvangst'. Zodra jij hebt bevestigd dat de spullen zijn bezorgd, maken wij de beloning over naar de koerier. Als je niet bevestigt dat de spullen zijn bezorgd, maken wij twee werkdagen na de afgesproken bezorg datum de beloning over aan de koerier.

 

Marktplaats

Hoe werkt Brenger als ik een Marktplaats-aankoop wil laten vervoeren? 

Onze service wordt vaak gebruikt om Marktplaats-aankopen op te halen en te bezorgen. Hieronder staat uitgelegd hoe je dit het makkelijkst regelt:

1. Vraag aan de verkoper, voordat je het transportverzoek plaatst, in op welke dag diegene aanwezig kan zijn. Het wordt het goedkoopst als het op de 3e werkdag of later kan worden opgehaald en bezorgd. Vraag daarnaast of het bij de voordeur kan worden opgehaald, wat de afmetingen zijn en of het zwaarder is dan 100kg. 
2. Plaats je transportverzoek op Brenger, geef aan in welk tijdvak het kan worden opgehaald en in welk tijdvak het kan worden bezorgd.
3. Je hoort van ons welke koerier in welk tijdvak van 4 uur in het door jouw gekozen tijdvak, jouw aankoop komt ophalen en bezorgen. 
4. Jij en de koerier ontvangen ook elkaars telefoonnummer en e-mailadres zodat jullie elkaar op de hoogte kunnen houden.

Maar hoe regel je dan de betaling van het product? Marktplaats biedt sinds kort twee services, Gelijk Oversteken en Betaalverzoeken, waarmee je de verkoper op een veilige manier kan betalen.  

Je kunt ook in de opdracht aangeven dat de koerier jouw aankoop moet controleren via een live video verbinding (Facetime, Skype etc.). Jij kunt dan nog aangeven dat je toch van de aankoop af wilt zien. Deze service kost €15 extra en als je afziet van de aankoop betaal je naast deze €15 de helft van de transportkosten als voorrijkosten aan de koerier. Op deze manier hoef je zelf niet heen en weer te rijden om te kijken of de bank er in het echt net zo uit ziet als op de foto's!

 

Brenger voor bedrijven

Kan ik een transportverzoek plaatsen als zakelijke klant?

Zodra je geregistreerd bent kun je in je profiel je zakelijke gegevens toevoegen. Alle prijzen op onze website zijn inclusief BTW en na afloop ontvang je van ons een zakelijk factuur. Op ons platform zijn alle koeriers KVK en BTW geregistreerd. Interesse in vaste prijzen voor het transport? Neem dan contact met ons op!

Hoe kan ik Brenger inzetten voor mijn bedrijf?

Heb je een eigen bedrijf, wil je jouw transport gemakkelijk en snel geregeld hebben of heb je interesse in een samenwerking? Kijk voor meer informatie op onze ‘Brenger voor bedrijven pagina’ of neem direct contact op met @brenger.nl.

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Je transport is standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot €1.000. Een hogere verzekeringsdekking kun je aanvragen via jet@brenger.nl, onze verzekeraar zal hier een aangepast premie voor berekenen. 

 

Brenger & Marktplaats

Wat is live kwaliteitscontrole?

Weet je niet zeker of de staat van het product overeenkomt met de foto's op Marktplaats? Je kunt nu aangeven dat de koerier jouw aankoop moet controleren via een live video verbinding (Facetime, Skype etc.). Met de verkoper spreek je af om je aankoop met Tikkie of Betaalverzoek te betalen, nadat de controle is gedaan. Op die manier kun je nog van de aankoop afzien. Via Gelijk Oversteken werkt dit helaas nog niet. De live video service kost €15 extra en als je afziet van de aankoop betaal je naast deze €15 de helft van de transportkosten als voorrijkosten aan de koerier.

Hoe betaal ik mijn aankoop?

Betaal je aankoop via Marktplaats veilig door gebruik te maken van Gelijk Oversteken of een Betaalverzoek op Marktplaats. De betaling van het vervoer vindt plaats via Brenger.

Wat als mijn transport niet binnen de garantie valt?

Wanneer je transport niet binnen de garantie valt door bijvoorbeeld afmetingen, gewicht, of omdat deze buiten Nederland en Vlaanderen vervoerd moet worden, kun je de opdracht plaatsen en later betalen. In 90% van de gevallen biedt zich dan alsnog een koerier aan. Lees hier meer.

 

Heb je een andere vraag?

Stel je vraag via de chat, e-mail info@brenger.nl of bel ons op 085-8881124. Wanneer je ons kan bereiken zie je hier.