Brenger Business Support

Zakelijk transport met Brenger

Wat zijn de voordelen van Brenger Business?

Brenger Business biedt vele voordelen. Zo beschikken zakelijke klanten over een gespecialiseerde eigen klantenservice die 7 dagen per week voor je klaar staan om vragen omtrent je transport te beantwoorden. Ook hebben zakelijke klanten een eigen omgeving waarin alle ritten live te volgen zijn maar ook nieuwe ritten geboekt kunnen worden. Ook is het mogelijk om gebruik te maken van verschillende integraties zoals voor Woocommerce. Als zakelijke klant sta je in contact met één van onze accountmanagers die graag met je meedenkt.

Wat voor transporten kan ik als bedrijf met Brenger Business doen?

Met Brenger vervoer je alles wat niet in een pakketje past en waar reguliere pakketdiensten van schrikken. Onze koeriers zijn gespecialiseerd in het vervoeren van grote en onhandige spullen zoals meubels, sportapparatuur, wandpanelen, auto onderdelen, fietsen en scooters en meer.

Als zakelijke klant krijg je toegang tot het business-dashboard waar transporten binnen Nederland en België geboekt kunnen worden. Transporten naar andere landen in Europa zijn mogelijk via brenger.nl. De maximale lengte x breedte x hoogte van een artikel is 300 x 120 x 160 centimeter. Het maximale gewicht per artikel is 35 kg voor 1-persoonsleveringen en 70 kg voor 2-persoonsleveringen. Het totale maximaal aantal artikelen is 6, met een maximaal volume van 4m3.

Wat kost een zakelijk transport via Brenger?

De vaste prijzen die wij rekenen zijn op basis van de gewenste service voor jouw bedrijf. Afstanden, de grootte van jouw producten, etagelevering en eventuele extra services als simpele montage: het heeft allemaal invloed op de prijs van het transport. Voor iedere onderneming bereken we tarieven op maat.
Vul het offerteformulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

Hoe start ik met Brenger Business?

Heb je minstens drie transporten in de week en interesse in onze service? Vul dan hier het offerteformulier in en wij nemen binnen één werkdag contact met je op. Je kan ons ook direct bereiken door te mailen naar: zakelijk@brenger.nl. Op basis van jouw behoeftes maken wij een prijsvoorstel. Als de offerte door jou wordt geaccepteerd kun je aan de slag met het plaatsen van je eerste transport in je eigen boekingsportaal.

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot €500. Schade die ontstaat bij het tillen binnenshuis bij de ophaal- of afleverlocatie wordt niet gedekt door deze verzekering. Schade aan glas, steen of etenswaren wordt alleen vergoed als het dubbel verpakt is met (piep)schuim en bubbel plastic/karton.  Schade die ontstaat tijdens transporten die niet binnen onze garantie vallen (groter dan 400x180x160cm of zwaarder dan 100kg of spullen) wordt niet verzekerd.

In geval van schade kan er een mail gestuurd worden naar zakelijk@brenger.nl met daarin een situatie omschrijving, foto’s van de schade, een aankoopfactuur en wanneer wenselijk een herstelofferte. Met deze informatie zullen wij de koerier bellen om een compleet beeld van de levering te krijgen. Wanneer duidelijk is dat de schade binnen onze voorwaarden valt zullen we de schade in behandeling nemen en binnen 5 werkdagen de schade vergoeden. Brenger vergoedt de herstelkosten zoals opgesteld in de offerte van een professionele restaurateur, tot maximaal de aanschafwaarde van het product.

Bezorging

Hoe snel kan ik leveren met Brenger?

Wanneer je als zakelijke klant gebruikt maakt van Brenger krijg je de mogelijkheid om vaste ophaaldagen in te stellen. De tijd tussen het inboeken en uitvoeren van de rit is 60 uur. Het is mogelijk om met spoed deze 60 uur over te slaan, hier komen extra kosten bij kijken.

Kunnen mijn transporten door 2 personen worden bezorgd?

Zeker! Tijdens het plaatsen van jouw transport kun je extra services bijboeken. Wanneer je hier een 2-manslevering selecteert, zal de koerier met een sjouwhulp langskomen.

Biedt Brenger ook een montageservice bij de levering?

Tijdens het inboeken is het mogelijk om een montage service bij te boeken. De spullen worden met deze service op de juiste plek gezet, er wordt een simpele montage uitgevoerd en het verpakkingsmateriaal wordt meegenomen. De kosten hiervoor zijn 25 euro.

Let op: onze koeriers zijn geen klusjesmannen en voeren enkel een simpele montage uit. Twijfel je of jou montage opdracht past bij Brenger? Zoek gerust contact, dan gaan we kijken wat de mogelijkheden zijn.

Kan ik eenmalig iets versturen met Brenger?

Voor eenmalige transporten kun je het beste een particuliere boeking plaatsen via Brenger.nl.
De factuur van je transport ontvang je per mail.

Kan ik Brenger gebruiken voor buitenlandse transporten?

Onze zakelijke klanten kunnen in hun eigen Brenger Business-portaal transporten binnen Nederland en België inboeken. Transporten naar andere landen in Europa zijn dusver alleen nog mogelijk via brenger.nl.

Service

Hoe werkt transport via Brenger?

Op de brenger.nl/business kun je rechtsbovenin inloggen op je portaal. Daar kun je de transporten plaatsen. Na het inboeken komt het transport online te staan op het platform en is die zichtbaar voor de aangesloten koeriers. De koeriers hebben dan de optie om jouw transport te accepteren zodat die in hun planning komt te staan. De koerier komt de artikelen ophalen en levert ze op dezelfde dag af bij de klant. Jouw klant sturen we gepersonaliseerde bezorgupdates. Jij en je klant kunnen de koerier beoordelen.

Welke koeriers bezorgen/rijden voor Brenger?

Brenger werkt samen met ruim 1000 zelfstandige koeriers en kleine koeriersbedrijven. De koeriers worden geverifieerd en bij het uitvoeren van opdrachten beoordeeld op de kwaliteit van de service en niet op het aantal leveringen. Ook heeft iedere koerier een bepaalde score. Wanneer je gebruik maakt van Brenger Business kunnen alleen de ervaren koeriers met een gemiddelde score van minstens 4,8/5,0 jouw opdrachten aannemen.

Worden mijn artikelen gesorteerd of is er sprake van overslag?

De koerier die bij de zakelijke klant de spullen komt ophalen is dezelfde koerier die de spullen aflevert bij de klant. Dit gebeurt op dezelfde dag. Er is dus geen overslag of distriubtiecentrum. Zo is de kans op schade klein en blijft het transport overzichtelijk.

Hoe duurzaam is het transport met Brenger?

Brenger is een koeriersplatform dat transporten koppelt aan de koeriers die al onderweg zijn. Dit maakt het transport duurzamer en voordeliger. Onze algoritmes zorgen ervoor dat de koerier de meest efficiënte route ontvangt en minder met een lege bus rijdt. Daarnaast worden de transporten op één dag opgehaald en afgeleverd, zonder overslag in een distributiecentrum.Lees hier meer over de impact van Brenger.

Communicatie en klantcontact

Hoe weet ik en/of mijn klant wanneer de koerier komt?

Nadat je transport is ingeboekt nemen het contact met jouw klant uit handen en informeren over de status van de bezorging. Jouw klant ontvangt per mail alle informatie over de status van de bezorging. Via de statuspagina kan jou klant de koerier volgen en eventueel contact met de bezorger opnemen. In de meeste gevallen neemt de koerier 30 minuten voor de levering contact met de klant op.

In jouw zakelijke dashboard heb je de mogelijkheid om alle ingeboekte transporten te volgen. Hierin kan je de tijdsvakken, ophaalmoment, aflevermoment en nog meer informatie rondom het transport vinden. Hier zie je ook de status van het transport.

Moet ik mijn klant informeren over de bezorging?

Nee, wanneer je als zakelijke klant een transport inboekt nemen wij al het contact uit handen. Zo ben jij op de hoogte wanneer de koerier langskomt bij het ophaaladres en wij zorgen ervoor dat jouw klant op de hoogte blijft van het ingeboekte transport. Hierin geven wij tijdsindicaties van wanneer de koerier langskomt op het ophaal- of afleveradres.

Kunnen mijn transporten via track-and-trace worden gevolgd?

In het zakelijke dashboard heb je de mogelijkheid om alle transporten te volgen. Hierin kun je de tijdsvakken, ophaalmoment, aflevermoment en nog meer informatie rondom het transport vinden. Hier zie je ook de status van het transport.

Wat als het transport niet volgens plan verloopt?

Elke werkdag van 9.00 - 17.00 staat er iemand van business support klaar om je verder te helpen bij al je vragen. Hierbij zal er wanneer dat nodig is ook contact opgenomen worden met je klant en de betreffende koerier.

General support is bereikbaar van 9.00 tot 21.30 (weekend van 10.00 tot 21.30). Het kan zijn dat de general support niet het juiste antwoord kan geven op de vragen van zakelijke klanten.

Is er een vast aanspreekpunt bij Brenger Business?

Binnen Brenger heb je als zakelijke klant twee aanspreekpunten. Een account manager en de business support afdeling. In alle gevallen kun je contact zoeken met onze business support. Afhankelijk van je vraag zul je antwoord krijgen of doorverbonden worden naar de account manager.

Betaling

Hoe werkt de betaling?

Een factuur kan op twee manieren worden betaald:

  • Wanneer de automatische incasso aanstaat, zullen we elke twee weken, of wanneer het openstaande bedrag de € 1000 overschrijdt, het openstaande bedrag incasseren.
  • ls je de automatische incasso niet aan hebt staan kan er via een betaallink die op de factuur staat betaald worden.

Hoe ontvang ik achteraf een factuur van de bezorging?

Elke twee weken wordt er via de mail een verzamelfactuur verstuurd met daarop alle transporten van de afgelopen twee weken.

Interesse in onze zakelijke service?

Verwacht je meer dan 10 bezorgingen of retouren per maand via Brenger? Dan ben je hier aan het juiste adres. Laat je gegevens achter en we nemen binnen één werkdag contact met je op voor een voorstel op maat.