Met Brenger vervoer je alles wat niet in een pakketje past en waar reguliere pakketdiensten van schrikken. Onze koeriers zijn gespecialiseerd in het vervoeren van grote en onhandige spullen zoals meubels, sportapparatuur, wandpanelen, auto onderdelen, fietsen en scooters en meer.
Als zakelijke klant krijg je toegang tot het business-dashboard waar transporten binnen Nederland en België geboekt kunnen worden. Transporten naar andere landen in Europa zijn mogelijk via brenger.nl. De maximale lengte x breedte x hoogte van een artikel is 300 x 120 x 160 centimeter. Het maximale gewicht per artikel is 35 kg voor 1-persoonsleveringen en 70 kg voor 2-persoonsleveringen. Het totale maximaal aantal artikelen is 6, met een maximaal volume van 4m3.
Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot €500. Schade die ontstaat bij het tillen binnenshuis bij de ophaal- of afleverlocatie wordt niet gedekt door deze verzekering. Schade aan glas, steen of etenswaren wordt alleen vergoed als het dubbel verpakt is met (piep)schuim en bubbel plastic/karton. Schade die ontstaat tijdens transporten die niet binnen onze garantie vallen (groter dan 400x180x160cm of zwaarder dan 100kg of spullen) wordt niet verzekerd.
In geval van schade kan er een mail gestuurd worden naar zakelijk@brenger.nl met daarin een situatie omschrijving, foto’s van de schade, een aankoopfactuur en wanneer wenselijk een herstelofferte. Met deze informatie zullen wij de koerier bellen om een compleet beeld van de levering te krijgen. Wanneer duidelijk is dat de schade binnen onze voorwaarden valt zullen we de schade in behandeling nemen en binnen 5 werkdagen de schade vergoeden. Brenger vergoedt de herstelkosten zoals opgesteld in de offerte van een professionele restaurateur, tot maximaal de aanschafwaarde van het product.
Tijdens het inboeken is het mogelijk om een montage service bij te boeken. De spullen worden met deze service op de juiste plek gezet, er wordt een simpele montage uitgevoerd en het verpakkingsmateriaal wordt meegenomen. De kosten hiervoor zijn 25 euro.
Let op: onze koeriers zijn geen klusjesmannen en voeren enkel een simpele montage uit. Twijfel je of jou montage opdracht past bij Brenger? Zoek gerust contact, dan gaan we kijken wat de mogelijkheden zijn.
Nadat je transport is ingeboekt nemen het contact met jouw klant uit handen en informeren over de status van de bezorging. Jouw klant ontvangt per mail alle informatie over de status van de bezorging. Via de statuspagina kan jou klant de koerier volgen en eventueel contact met de bezorger opnemen. In de meeste gevallen neemt de koerier 30 minuten voor de levering contact met de klant op.
In jouw zakelijke dashboard heb je de mogelijkheid om alle ingeboekte transporten te volgen. Hierin kan je de tijdsvakken, ophaalmoment, aflevermoment en nog meer informatie rondom het transport vinden. Hier zie je ook de status van het transport.
Elke werkdag van 9.00 - 17.00 staat er iemand van business support klaar om je verder te helpen bij al je vragen. Hierbij zal er wanneer dat nodig is ook contact opgenomen worden met je klant en de betreffende koerier.
General support is bereikbaar van 9.00 tot 21.30 (weekend van 10.00 tot 21.30). Het kan zijn dat de general support niet het juiste antwoord kan geven op de vragen van zakelijke klanten.