Brenger Support

Transport

Voor welke transporten kan ik Brenger inzetten?

Brenger garandeert het vervoer van meubels en andere middelgrote spullen van en naar de Benelux en Duitsland, mits het binnen onze algemene voorwaarden valt. Koop je bijvoorbeeld een eettafel via Marktplaats van iemand aan de andere kant van het land, of wil je een meubelstuk naar een vriend of kennis versturen, maar je hebt geen tijd om het zelf te regelen? Dan is Brenger de perfecte oplossing.

Als je een bijzonder transport hebt, kan je deze vrijblijvend plaatsen; je betaalt dan pas als er een koerier reageert. Nooit geschoten is altijd mis, en we houden van een uitdaging!

Kan ik via Brenger ook een verhuizing regelen?

Je kunt Brenger inzetten voor jouw kleine verhuizing, tot 5m3.

Wij bieden een geschikte oplossing voor spullen die makkelijk in en uit een bestelbusje te laden zijn. Zorg dat je alle maten van de te vervoeren spullen hebt en voer deze in op brenger.nl. Gaat het om zware spullen? Dan raden we je aan om voor een meerprijs van €40 voor een extra sjouwhulp te kiezen. Onze koeriers demonteren niet dus zorg dat je spullen al uit elkaar zijn gehaald en klaarstaan. Brenger is geen verhuisbedrijf.

Let op: wil je meer dan 5m3 laten verhuizen? Dan kunnen we niet garanderen dat we een koerier vinden. Je kunt het wel proberen, vaak lukt het gewoon!

Hoe plaats ik een transport?

Vul het afhaal- en afleveradres van je transport in het formulier in op brenger.nl, vul de afmetingen van je items in, kies een ophaal- en aflevermoment, bekijk de prijs en betaal je transport. Vervolgens wordt je door ons op de hoogte gehouden welke professionele koerier er komt.

Hoe het werkt staat hier heel makkelijk uitgelegd.

Kan ik iets laten vervoeren groter dan 400x180x160cm of zwaarder dan 200 kilo?

Als je extra grote of zware spullen wil laten vervoeren, kunnen wij niet garanderen dat we een koerier kunnen vinden. We doen ons best om jouw transport te koppelen aan een koerier met een grotere bus of apparatuur om zware producten in te laden. Na het plaatsen van zo’n transport nemen we altijd even contact met je op.

Vervoeren jullie ook spullen buiten Nederland en Vlaanderen?

Ja, wij vervoeren ook spullen buiten Nederland en Vlaanderen. Zo zijn we ook in Duitsland actief. Heb je een transport vanuit Nederland naar Duitsland of andersom? In dit geval kunnen wij de ritten met maximale afstand van 300km garanderen. Wil je een transport plaatsen buiten deze drie landen, dan garanderen wij niet dat het wordt bezorgd. Je kunt je transport wel vrijblijvend plaatsen; veel koeriers die actief zijn voor Brenger rijden wekelijks door heel Europa, waardoor de meeste van deze transporten worden aangenomen. De koerier doet dan een verzoek voor een datum die hem of haar schikt; wanneer jij akkoord gaat, betaal je voor het transport en wordt de rit ingepland.

Kan ik Brenger ook voor mijn bedrijf inzetten?

Heb je minstens 10 transporten in de week en interesse in onze zakelijke service? Vul dan hier het offerteformulier in en wij nemen binnen één werkdag contact met je op. Heb je vragen over onze zakelijke service? Bekijk dan de veelgestelde vragen van Brenger Business.

Service

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot € 500. Schade die binnenshuis ontstaat wanneer de koerier de spullen tilt of helpt bij het tillen wordt niet gedekt. Ook schade aan glas, steen of etenswaren of schade tijdens transporten die niet binnen onze garantie vallen (groter dan 400x180x160cm of zwaarder dan 200kg of spullen of die met apparatuur moeten worden in- en uitgeladen) wordt niet verzekerd. In geval van schade, vragen wij je direct telefonisch contact met ons op te nemen en foto’s van de beschadigde spullen, een beschrijving van de schade en een bewijs van de reparatiekosten en/of aanschafwaarde te sturen naar info@brenger.nl. Brenger vergoedt de herstelkosten zoals opgesteld in de offerte van een professionele restaurateur, tot maximaal de aanschafwaarde van het product.

Kan een koerier ook met een extra sjouwhulp komen?

Ja dat kan zeker! Je kunt dit aangeven bij het plaatsen van het transport. Er wordt bij ieder transport de vraag gesteld of er extra sjouwhulp nodig is bij de ophaal- en/of afleverlocatie. Voor een extra sjouwhulp betaal je € 40 extra.

Kan de koerier met een laadklep, palletwagen en/of verhuislift komen?

Ja dit kan. Een koerier via Brenger komt standaard in een bestelbus met verhuisdekens en spanbanden. Zijn er extra hulpmiddelen nodig om jouw spullen in- en uit te laden? Selecteer deze dan bij het plaatsen van het transport. Het is jouw verantwoordelijkheid dat spullen met de gekozen service in te laden zijn. In de stap ‘extra services’ kun je de volgende opties bijboeken:

  • Extra persoon: de koerier komt met een extra persoon, handig als er geen hulp aanwezig is op een van de adressen.
  • Laadklep: de koerier komt in een bus met laadklep. Handig bij extra zware spullen.
  • Laadklep en palletwagen: de koerier komt in een bus met laadklep en palletwagen. Handig bij extra zware spullen of pallets.
  • Laadklep en extra sjouwhulp: de koerier komt in een bus met laadklep en een extra sjouwhulp.

Let op! De volgende services biedt Brenger niet, schakel hiervoor zelf een externe service in:\

  • Verhuislift\
  • Demontage\
  • Verpakkingsmateriaal meenemen.

Kan ik tussenstops inplannen voor mijn transport?

Voor een transportverzoek kan je geen tussenstops inplannen. Het is altijd van A naar B. Daarnaast is het niet mogelijk om met de Brengerkoerier mee te rijden.

Boeking

Kan ik bezorgdag of tijd aanpassen of het transport verplaatsen naar een ander moment?

Het is helaas niet mogelijk om een datum, adres of tijdstip van het transport te veranderen als het eenmaal is geboekt. Je zult een nieuw transport moeten plaatsen en je huidige transport moeten annuleren. Geen zorgen: wanneer je tot 48 uur voor het transport annuleert, krijg je het volledige bedrag binnen 5 dagen teruggestort.

Je kunt je transport annuleren door te klikken op ‘bekijk status’ in je bevestigingsmail. Onderaan de pagina vind je ‘transport annuleren’.

Kan ik mijn adres of persoonsgegevens wijzigen?

Als je eenmaal je transport hebt geplaatst kunnen de adressen niet meer gewijzigd worden. Je kunt jouw transport annuleren en opnieuw plaatsen met de juiste gegevens. Geen zorgen: wanneer je tot 48 uur voor het transport annuleert, krijg je het volledige bedrag binnen 5 dagen teruggestort.

Kan ik mijn transport annuleren?

Een transport plaatsen is vrijblijvend. Voordat we een koerier hebben gevonden voor jouw transport kun je het te allen tijde annuleren en krijg je het gehele bedrag teruggestort. Hebben we al een koerier gekoppeld aan jouw transport? Dan kun je tot 48 uur voor het ophaalmoment kosteloos annuleren. Wanneer je later dan 48 uur van tevoren annuleert, krijg je de helft van het geld terug en gaat de andere helft naar de koerier. Bij annuleringen later dan 24 uur van tevoren krijgt je 25% terug. Dit, omdat de koerier zijn planning dan niet meer aan kan passen.

Annuleren van transport
Je kunt je transport annuleren door te klikken op ‘bekijk status’ in je bevestigingsmail. Onderaan de pagina vind je ‘transport annuleren’.

Ik heb extra aanwijzingen voor de koerier. Waar kan ik deze toevoegen?

De avond voor het transport ontvang je een e-mail met een link naar een pagina waar je de status van je transport kunt bekijken. Hier vind je ook het tijdvak wanneer de koerier langskomt. Vanuit deze pagina kun je een bericht sturen naar de koerier met daarin je verdere instructies. Twee uur voor het door de koerier aangegeven tijdvak zie je ook het telefoonnummer van de koerier.

Kan ik sjouwhulp of andere service toevoegen nadat de boeking is geplaatst?

Ja, zeker! Je kunt een extra koerier als sjouwhulp en/of een automatische laadklep bij je transport boeken zolang het transport nog niet is ingepland. Dit kun je zien en toevoegen door te klikken op ‘bekijk status’ in je bevestigigngsmail. Daar klik je op ‘services toevoegen’ of ‘gegevens wijzigen’. Pas aan wat je wilt wijzigen, betaal en je opdracht wordt gelijk aangepast.

Bezorging

Hoe weet ik hoe laat de koerier komt?

Als je een dag of langer van te voren een transport plaatst, ontvang je om 20:00 de avond vóór het transport per mail de naam van de koerier en het tijdvak waarin hij of zij komt.

Als je op de dag zelf een transport plaatst, ontvang je een mail zodra een koerier reageert.

Twee uur voor aanvang van het tijdvak kun je de koerier volgen op de statuspagina in je bevestigingsmail en krijg je zijn of haar contactgegevens.

Worden de spullen gegarandeerd bezorgd als ik een transportverzoek plaats?

Alle transportverzoeken binnen Nederland (m.u.v. Waddeneilanden) worden gegarandeerd binnen 7 werkdagen van de oorspronkelijk geboekte transportdag bezorgd. Echter kan het een enkele keer voorkomen dat we geen koerier hebben kunnen vinden voor jouw transport. In dat geval zal onze klantenservice contact met je opnemen om je transport te verplaatsen.

De garantie geldt niet als:

  • de opdracht groter is dan onze maximale afmetingen (400x180x160cm)
  • het om een groter volume dan12 m3 gaat
  • het totale gewicht zwaarder dan 200kg is
  • het om glas of steen gaat
  • het om etenswaren gaat
  • het een aanhangwagen/aanhanger of piano betreft
  • het een organisme betreft.

Omdat deze uitzonderingen niet binnen ons concept vallen kunnen wij niet garanderen dat een koerier zo’n transportverzoek oppakt. Echter, lukt het ons toch vaak om een koerier te vinden. Dit is alleen niet het geval voor transporten zwaarder dan 200kg. Hier kun je geen transport voor plaatsen omdat de koeriers dit niet kunnen vervoeren.

Kan het op een specifiek tijdstip en/of datum worden opgehaald of afgeleverd?

Jazeker, bij het plaatsen van het transport kun je altijd de datum selecteren. Vervolgens kun je kiezen voor een flexibel tijdvak van 9:00 tot 18:00 of een specifiek tijdvak tegen extra betaling.

Wat gebeurt er als de koerier komt en er niemand aanwezig is?

Als een koerier voor een dichte deur komt te staan zal hij of zij contact opnemen met het contactpersoon van de stop. Als het na twee pogingen niet gelukt is om contact te krijgen, rijdt de koerier na 15 minuten wachten door en zal de opdracht worden geannuleerd. De koerier krijgt dan 75% van de beloning als voorrijkosten en jij krijgt 25% van je betaling teruggestort.

Ik wil mijn koerier spreken. Hoe kom ik in contact?

De contactgegevens van je koerier vind je op de statuspagina van je transport (zie bevestigingsmail). Je krijgt toegang tot het telefoonnummer twee uur vóór aanvang van het door de koerier doorgegeven tijdvak. Wil je eerder dan twee uur van te voren contact hebben met de koerier? Dan kun je hem of haar een bericht sturen via dezelfde pagina.

Het tijdvak waarin de koerier zou komen is verlopen. Wat nu?

Je kunt het beste direct contact opnemen met de koerier. Je vindt de contactgegevens door te klikken op ‘bekijk status’ via je bevestigingsmail. Als de koerier niet reageert, neem dan contact met onze klantenservice op. Wij zoeken dan naar een passende oplossing. De contactgegevens van onze klantenservice staan in de bevestigingsmail van jouw transport.

Mijn transport vindt morgen plaats, maar ik heb nog geen mail ontvangen. Hoe zit dat?

Veel koeriers die Brenger gebruiken maken op de korte termijn hun planning. Zodra een koerier reageert krijg je een e-mail met daarin het tijdvak. Mocht er op de dag van transport geen koerier zijn die op je opdracht heeft gereageerd, zal de klantenservice contact met je opnemen om de opdracht te verplaatsen.

Betaling

Waar kan ik mijn facturen vinden?

Nadat jij je transport hebt betaald, sturen wij de factuur toe per mail.

Wat kost een transport bij Brenger?

Op onze homepage kun je de prijs voor jouw transport berekenen. Vul alle informatie in. Daarna verschijnt de totale prijs. Je ziet tijdens het proces hoe de prijs is opgebouwd.

Hoe werkt de betaling?

Bij de laatste stap in het boekingsproces betaal je het transport. Bij opdrachten buiten de bezorg-garantie, betaal je zodra we je transport hebben kunnen koppelen aan een koerier. De koerier wordt uitbetaald wanneer jij bevestigt dat het transport is geleverd of wanneer je 24 uur na het afgesproken bezorgmoment niks laat weten.

Kan ik achteraf betalen?

Nee, het is momenteel niet mogelijk om achteraf te betalen voor een transport.

Marktplaats en IKEA

Kan ik de betaling voor de Marktplaats-aankoop ook via Brenger regelen?

Ja, sinds kort kun je via Brenger de verkoper ook betalen voor het product. Wel zo veilig!

Begin je transport door de plaatsnamen in te vullen op de homepage. Vervolgens kies je voor ‘vanaf een woning’ als type transport en daarna voor de Markplaats-optie. Je krijgt na het beschrijven van je product dan de vraag of je de betaling ook via Brenger wilt laten lopen. Vervolgens vul je het bedrag in dat je met de verkoper bent overeengekomen en zijn of haar contactgegevens. Zorg ervoor dat alle gegevens juist zijn, anders zijn de annuleringskosten voor jou.

De verkoper ontvangt dan een e-mail om zijn of haar bankrekening in te vullen en te verifiëren (let op: wij doen dit alleen via e-mail, nooit via Whatsapp of andere kanalen, dit kan phising zijn).

Binnen 48 uur nadat de koerier heeft aangegeven dat het product is opgehaald (en de bankrekening is geverifieerd) zal de verkoper worden uitbetaald.

Moet ik mijn rekeningnummer verifiëren?

Je hoeft nooit je rekeningnummer aan Brenger of de koper te geven. Wanneer de koper de betaling via Brenger regelt ontvang je een mailtje van noreply@brengermail.nl met de uitnodiging om jouw identiteit te verifiëren bij Online Payment Platform. Uitnodigingen om de betaling te bevestigen via andere kanalen, zoals WhatsApp of andere e-mailadressen, kunnen wijzen op phishing. Meldt dit soort pogingen altijd bij de politie of de online fraude helpdesk.

Kan ik mijn IKEA-aankoop laten vervoeren?

Je kunt je aankoop van de IKEA Koopjeshoek (Circular Hub) door Brenger laten bezorgen. Voor de Circular Hub-aankopen in Haarlem en Amsterdam, bezoek: brenger.nl/ikea. Als je Brenger bij een andere IKEA iets wilt laten ophalen of iets wilt laten vervoeren dat buiten de koopjeshoek is aangeschaft, moet je dit met het desbetreffende filiaal bespreken.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Gebruik het chaticoon rechtsonderin om het chatvenster met onze klantenservice te openen. Chat is de snelste manier om je vragen beantwoord te krijgen. Je kunt ook mailen naar info@brenger.nl.
Heb je een urgente vraag of reeds geboekte transport? Houd dan je referentienummer bij de hand en stel je vraag via de chat of telefoon. Je vindt ons telefoonnummer in je bevestigingsmail.

Boek jouw transport