Stiptheidsratio

Bij Brenger werken we met een prestatieprogramma. Dit houdt in dat hoe beter jij presteert, hoe groter de poule is van transporten waar jij toegang tot krijgt. Hier staat alles wat je moet weten over het stiptheidsratio dat onderdeel is van het programma.

Wat is het stiptheidsratio?

Als aanvulling op het prestatieprogramma werken we bij Brenger ook met een zogenaamd stiptheidsratio. Wij willen klanten namelijk de zekerheid bieden dat zij hun bestelling ook daadwerkelijk kunnen verwachten in het tijdvak dat ze van jou hebben ontvangen. Het ratio vertegenwoordigt het percentage van de gevallen waarin jij het ophalen en afleveren bevestigd in het door jou voorgestelde tijdvak. Let er dus ook op dat je dit meteen doet als het gebeurd is. Het vergt voor sommigen een andere manier van werken omdat je gewend bent alle opdrachten aan het eind van de dag of zelfs in het weekend af te melden. Graag zouden we jullie toch willen vragen om je opdrachten af te melden nadat het gebeurd is, zo hebben wij een beter overzicht van de status van een zending, kunnen we klanten live tracking aanbieden en zetten we Brenger neer als een kwaliteitsservice, wat weer tot meer opdrachten voor jou zal leiden.

Waarom is er een stiptheidsratio?

Brenger beoogt een hoge kwaliteit service te bieden, en daarbij hoort een bepaalde garantie voor klanten dat hun transport plaatsvindt op de dag die ze hebben uitgekozen. Daarnaast is het ook een maatregel die bijdraagt aan het gebruik van de app. Als alle koeriers de app gebruiken en tijdig hun stops afvinken hebben wij een beter inzicht in de status van een transport, en kunnen wij in de toekomst ook betere suggesties voor jou doen. Daarnaast leren we van de tijd die je daadwerkelijk over een opdracht doet, en kunnen we de beloningen daar in jullie voordeel op aanpassen als bijvoorbeeld blijkt dat ritten veel langer duren dan dat wij voorspellen.

Hoe kan ik een goed stiptheidsratio ratio halen?

Ten eerste is het belangrijk dat je je tijdvakken goed plant. Je hebt tot 20:00 de avond voor het transport om je tijdvakken nog aan te passen. Daarnaast is het verstandig op de laatste versie van de app te gebruiken, en je stops af te melden op het moment dat je ze gedaan hebt. Vraag klanten ook om een recensie achter te laten als ze tevreden zijn, want een goede review heft een stop afgemeld buiten het tijdvak op.

Wat gebeurt er als ik niet op tijd kom?

Jouw stiptheidsratio wordt berekend over de laatste 100 transporten. Dit betekent dat als je één keer te laat komt je een stiptheidsratio van 99% hebt. Je kunt aan de kleur van het aflevertijdstip zien of jouw stop binnen (groen) of buiten (rood) het door jou voorgestelde tijdvak is bevestigd.

Welke ratio heb ik nodig voor welke status?

  • Diamant = minimaal 80%
  • Goud = minimaal 65%
  • Zilver = minimaal 50%

Wat betekenen de kleurtjes van het aflevertijdstip?

  • Groen = Binnen de tijd
  • Blauw = Buiten de tijd, maar vergeven
  • Rood = Buiten de tijd

Heb je een andere vraag?

We staan altijd klaar om je vragen te beantwoorden. Stuur ons een bericht via de chat, e-mail of bel ons op 085 888 1934.