FAQ voor brengers

Hoe word ik brenger?

Je kunt je hier registreren. Je hebt hier een kopie van je ID voor nodig, je telefoonnummer wordt gevalideerd en vervolgens kun je contact opnemen met ons via +31 85 8881934 om je account te activeren.

Hoe vind ik een opdracht?

Er zijn twee manieren: - Klik rechtsboven op "Bekijk opdrachten" en zoek een opdracht uit de lijst met opdrachten die op je route ligt. Als je geïnteresseerd bent in de opdracht, kan je een bericht sturen of direct aangeven wanneer je het transport kan doen. - Je geeft aan welke routes je regelmatig rijdt en wij brengen je op de hoogte zodra er een opdracht is op je route. Jij hoeft dan niet meer zelf te zoeken naar opdrachten op deze routes. Als je bent ingelogd, kun je jouw favoriete route aangeven bij 'Je favoriete routes'.

Ik geef aan dat ik de opdracht wil doen, en dan?

Wanneer je aangeeft dat je een transport wilt doen, geef je meteen aan wanneer en hoe laat je de spullen kan ophalen. Als jij en de opdrachtgever akkoord zijn over het moment van ophalen en afleveren, betaalt de opdrachtgever de beloning aan ons platform. Jij ontvangt vervolgens de (contact) informatie over het ophaal- en afleveradres en voert de opdracht uit. Wij betalen jou binnen 5 werkdagen na de opdracht uit.

Hoe weet ik wanneer ik de spullen kan ophalen en afleveren?

Jij en de opdrachtgever spreken samen af welke dag jij de spullen kan ophalen en afleveren. Nadat de opdrachtgever jou als brenger heeft geaccepteerd, de beloning heeft betaald en de informatie over het ophaal- en afleveradres heeft ingevuld, ontvang jij deze informatie. Vervolgens heb jij de telefoonnummers van de contactpersonen op het ophaal- en afleveradres, zodat je makkelijk met elkaar kan communiceren over eventuele veranderingen in bijvoorbeeld de tijd van ophalen of afleveren.

Hoe weet ik of het in mijn wagen past?

De opdrachtgever geeft aan in welk vervoersmiddel zijn spullen passen. De volgende afmetingen horen bij de vervoersmiddelen:
Krat: maximaal 51cm x 33cm x 33cm
Caddy: maximaal 175cm x 100cm x 90cm
Bestelbus: maximaal 350cm x 180cm x 160cm

Als je twijfelt of het gaat passen, overleg dan van tevoren met de opdrachtgever over de exacte afmetingen van de spullen.

Hoe werkt de betaling?

Als de opdrachtgever jou als brenger accepteert, maakt hij de beloning naar ons over. Zodra jij de opdracht succesvol hebt afgerond, zorgen wij dat de beloning, exclusief de 10% vergoeding aan ons platform, binnen 5 werkdagen naar je wordt overgemaakt. Rekenvoorbeeld: De beloning is €50. Daarvan gaat €5 naar het platform en wordt er €45 aan jou overgemaakt.

Moet ik belasting betalen over mijn beloning?

Wanneer je zakelijk iets brengt dien je zelf de BTW hierover af te dragen. Wij stellen namens jou een factuur op naar de opdrachtgever inclusief de BTW wanneer je zakelijk brengt. De beloning die op de website staat is inclusief de BTW. Daarnaast krijg je een factuur namens Brenger B.V. voor de 10% platform kosten die wordt ingehouden bij het uitbetalen. Over transacties tussen particulieren wordt geen BTW afgedragen.

Wat als er niemand op het ophaal- of afleveradres aanwezig is op de afgesproken tijd?

Wanneer er niemand op het ophaaladres aanwezig is op de afgesproken tijd van ophalen, hoef je de spullen niet meer te vervoeren. Je bent dan wel verplicht om eerst de contactpersoon van het ophaaladres minimaal twee keer te bellen en vervolgens Brenger te bellen voordat je weg rijdt. Je krijgt in dit geval de helft van de afgesproken beloning (exclusief de vergoeding voor Brenger) overgemaakt als voorrijkosten. De opdrachtgever krijgt de andere helft van de afgesproken vergoeding (exclusief de vergoeding voor Brenger) teruggestort. Als er niemand aanwezig is op het afleveradres, en zowel de opdrachtgever als de contactpersoon op het afleveradres niet bereikbaar is, neem je contact op met Brenger. Samen zoeken wij dan naar een oplossing hiervoor.

Waar kan ik mijn facturen vinden?

Je kunt je facturen vinden bij 'Facturen'. Hier kom je door in te loggen en te klikken op 'Menu' rechtsboven. Vervolgens zie je aan de linkerkant een kopje met 'Facturen' en klik je op 'Breng-facturen' en wijst het zich verder vanzelf.

Heb je een andere vraag?

We staan altijd klaar om je vragen te beantwoorden. Stuur ons een bericht via de chat, e-mail of bel ons op 085-8881124.