Transporten uitvoeren

Alles wat je moet weten over hoe je de transporten uitvoert en alles wat erbij komt kijken.

Hoe werkt het wanneer ik een transport claim?

Wanneer je een bepaalde rit hebt geclaimed dan verschijnt deze in je dagroute.
Daarna is het niet meer mogelijk om rewards aan te passen.

Wanneer je van te voren een transport ziet waar je feedback op hebt, dan kan je dat ons laten weten. Dan kijken wij naar de samenstelling. Dit is geen garantie dat de reward wordt aangepast.

Hoe laat je feedback achter over een bepaalde uitgevoerde stop?

In de onderstaande schermafbeelding zie je waar je de feedback achterlaat. Je komt hier door in de Brenger app naar planning > dagroute > bepaalde stop > feedback te navigeren.

Hoe laat je feedback achter over een bepaald (niet geclaimed) transport?

Rechtsboven in het scherm ‘‘Nieuw’’ is een zwart duimpje zichtbaar, nadat je daarop hebt geklikt kan kan je je feedback met ons delen.

Welke kleding verwachten onze zakelijke klanten van diamond koeriers? En biedt Brenger ook kleding voor mij aan?

Onze zakelijke klanten verwachten dat de opdracht wordt uitgevoerd in professionele kleding en veiligheidsschoenen. Dit komt vaak voor wanneer je een heel kostbaar item moet vervoeren van een zakelijke locatie naar een klant, of terug.

Wat hoort niet bij het zakelijke niveau?
Kledingstukken zoals een trainingspak of slippers raden we af bij dit soort opdrachten.

Wat hoort wel bij het zakelijke niveau?
Kledingstukken zoals een polo, nette jack, nette trui, pantalon, spijkerbroek en professionele veiligheidsschoenen worden verwacht.

Biedt Brenger mij ook kleding aan?
Ja, dat doen we zeker. Ons assortiment bestaat uit een water- en winddichte jas en een T-shirt. Via dit formulier kan je jouw maat bestellen. Wees er snel bij, want op=op!

Welke transportmaterialen heb je als koerier nodig? En hoe kan Brenger mij daarmee helpen?

Als koerier heb je minimaal verhuisdekens en spanbanden nodig om je orders veilig en zonder schade te vervoeren. Omdat we bij Brenger ook zien dat de brandstofprijzen enorm zijn gestegen willen we jullie graag tegemoet komen. Daarom geven we graag 5% korting. Deze kunnen jullie gebruiken voor het bestellen van verhuisdekens en spanbanden.

Gebruik de volgende kortingscode voor 5% korting in de webshop van logistiekconcurrent: 2022Brenger05

Deze geldt niet voor kopieerpapier, pallets, labelprinters en sale artikelen. Op naar nog veiliger vervoer! 🚐

Wat is de tankpas en wat betekent het voor mij als koerier?

De tankpas is een extraatje dat we aan koeriers willen aanbieden. Je leest er alles over in deze afbeeldingen.

Op welke dagen word ik betaald?

Wij betalen na vijf werkdagen uit. Het kan technisch betekenen dat je op deze vijfde werkdag je betaling om 23:59 ontvangt.

Waar vind ik de facturen?

In de Brenger app > dashboard. Hier plaatsen wij na elk transport een nieuwe factuur.

Wij kunnen dit helaas niet per maand voor jullie faciliteren, omdat dit aan een betaling is gekoppeld.

Wat is de NIWO en wat betekent het voor mij als koerier?

NIWO staat voor Nationale en Internationale Wegvervoer Organisatie. Zij zijn de vergunningverlener voor het Nederlandse wegtransport en bepalen hoeveel laadvermogen jouw bus maximaal mag hebben.
Of je nu een Mercedes Sprinter, een laadklep of een bakwagen hebt: voor alle koeriersbussen in Nederland geldt een maximaal laadvermogen (inclusief bus en chauffeur) van 500 kilogram. In de EU wordt per 20 mei 2022 2,5e ton het totaal laadvermogen inclusief gewicht bus en chauffeur.

Uiteindelijk is dit de verantwoordelijkheid van jou. Brenger wil jullie graag helpen door zo goed mogelijk van onze klanten het gewicht per item verplicht te stellen. Via deze link kan je door middel van je kenteken checken wat het gewicht van jouw bus is.

Heb je een andere vraag?

We staan altijd klaar om je vragen te beantwoorden. Stuur ons een bericht via de chat, e-mail of bel ons op 085 888 1934.