We weten uit jou ervaring dat plannen en het uitvoeren van transporten veel tijd en energie kost. Hieronder lees je de voordelen van het werken met locatie delen bij gebruik van de Brenger app.
De stiptheidsratio ratio vertegenwoordigt het percentage van de stops waarvan jij het ophalen en afleveren bevestigt in het door jou voorgestelde tijdvak.
Let er dus ook op dat je dat je dit meteen doet zodra je aankomt op de ophaal/afleverlocatie. Jouw tijdvak en locatie tellen namelijk mee in je level. Bevestig dus daarom altijd direct je stop in de app, zo krijg jij een hoger stiptsheidsratio, krijgen zakelijke klanten een correct beeld van of je de afspraak naleeft en krijgen wij een correct overzicht over de status van je order.
Belangrijker is wanneer je je stops niet afmeldt, je ook later dan twee werkdagen betaald krijgt.
Vanuit jullie horen we vaak dat een opdracht langer duurt dan wij inschatten. Om dit te verbeteren hebben we data nodig hoe lang je over een stop doet. Deze data gebruiken we om de samenstelling van de beloning te verbeteren. Dus bijvoorbeeld de tijd die je nodig hebt bij het in- en uitladen maar ook de tijd die je nodig hebt om van A naar B te komen. Wanneer dit niet klopt, kan je je feedback bij de bevestiging met ons delen.
De meest gehoorde klacht van zakelijke klanten is dat koeriers buiten het tijdvak komen. Hiervoor hebben we een manier om te kunnen valideren waar een koerier is op het moment dat de stop wordt bevestigd. Doen we dit niet, stoppen zakelijke klanten met het gebruik van Brenger en kunnen we deze opdrachten niet meer aan jou aanbieden.
We kijken hierbij naar:
Wanneer je ze niet correct bevestigt, zal je stiptheidsratio zakken wat uiteindelijk betekent dat je geen zakelijke opdrachten meer kan zien en kan uitvoeren.
Zie je iets wat niet klopt? Zoals een verkeerd ingevoerd adres door de klant, bel ons dat even. Dan zorgen we dat dit geen invloed heeft op je ratio.
Ten eerste is het belangrijk dat je je tijdvakken goed plant. Je hebt tot 20:00 de avond voor het transport om je tijdvakken nog aan te passen. Check goed per transport wat de exacte tijdvakken zijn. Daarnaast raden we je aan de laatste versie van de app te gebruiken, en je stops af te melden op het moment dat je ze gedaan hebt. Vraag klanten ook om een recensie achter te laten als ze tevreden zijn, want een goede review heft een bevestigde stop buiten het tijdvak op.
Ten tweede verwachten onze zakelijke klanten dat jullie locatievoorzieningen ‘‘bij gebruik van de app’’ aanzetten. Anders is er een risico dat je een niveau daalt waardoor je geen zakelijke opdrachten meer kan zien en uitvoeren Als je dit al aan hebt staan, top!
Bij het bevestigen van een stop kan je nog steeds zoals gewoonlijk via de app de locatie naar de klant sturen of bellen. Dit houdt het nog een stukje persoonlijker.
Hoe doe je dat? Als je in de instellingen van je telefoon naar locatie zoekt dan kun je het instellen.
IOS Instellingen > Brenger voor koeriers > location > bij gebruik van de app
Android Instellingen > apps > Brenger voor koeriers > machtigingen > locatie > toestaan bij gebruik van app
Het ratio wordt berekend over de laatste 100 transporten. Dit betekent dat als je één keer te laat komt je een ratio van 99% hebt. Je kunt aan de kleur van het aflevertijdstip zien of jouw stop binnen (groen) of buiten (rood) het door jou voorgestelde tijdvak is bevestigd.
Voor ons hoogste level diamond betekent dit dat minimaal 65% van de uitgevoerde transporten binnen tijdvak en op de afgesproken locatie moeten zijn opgehaald en/of afgeleverd. Hierdoor houden we een beetje marge over (35%), omdat er uiteraard tijdens het transport veel onvoorziene dingen kunnen gebeuren. Een hoger stiptheidsratio halen moet dus zeker lukken!