Met live tracking functie tonen wij jouw locatie aan de klant zodat hij/zij rekening kan houden met jouw aankomsttijd. Daarnaast zorgt live tracking voor betere recensies van klanten voor jou als koerier! Goed om te weten is dat de klant jouw locatie kan volgen vanaf 30 min voor het tijdvak totdat jij de aflevering bevestigt, of tot maximaal 30 min na het tijdvak. Het is dus niet zo dat klanten te allen tijde jouw locatie kunnen zien. Daarnaast laten wij de klant zien hoeveel stops jij nog moet voor je naar de betreffende klant toe rijdt, zodat zij je ook niet onnodig gaan lastig vallen over dat je de verkeerde kant op rijdt.
Het toevoegen van niet-Brenger stops heeft grote voordelen. Zo is het plannen van Brenger opdrachten in combinatie met je eigen opdrachten makkelijker en sneller. Als je jouw startpunt en andere stops toevoegt, worden er reistijden berekend en zie je de verwachte aankomsttijd per stop.
Daarnaast leidt het tot betere klantcommunicatie doordat de klant automatisch op de hoogte wordt gehouden van je verwachte aankomsttijd. Deze wordt berekend op basis van je live locatie en bevestigde stops.
Bij het planningsoverzicht in je dashboard kun je, per dag, klikken op ‘Bekijk dagroute’. Hierna opent zich een scherm met al jouw stops van die dag! Je kan hier de volgorde van je stops aanpassen of gemakkelijk zelf stops toevoegen.
Bekijk hier het filmpje van hoe het eruit ziet en probeer de functie zelf uit!
Met het doorgeven van je niet-Brenger stops en het aangeven van de volgorde die je van plan bent te rijden, kunnen we automatisch een nauwkeurige verwachte aankomsttijd aan de klant geven. Ook als je even vertraagd bent, kunnen we zo de klant up-to-date houden. Op die manier krijg je minder vragen en hoef je zelf minder met de klant te communiceren tijdens het rijden.
Wat zijn verwachte aankomsttijden? Door middel van live tracking kan de klant zien wat jouw verwachte aankomsttijd is. Deze optie werkt alleen optimaal als je live tracking aan hebt staan en je niet-Brenger stops toevoegt aan de planning.
Op basis van het markeren van bevestigde stops en jouw huidige locatie schatten we de aankomsttijd bij de volgende stop in. Het is dus belangrijk dat ‘locatie delen’ aanstaat in de instellingen. Daarnaast is is het belangrijk om tijdig je stops te bevestigen, zodat de aankomsttijden die we aan de klant laten zien accuraat worden berekend.
Goed om te weten: De tijden die je in je eigen dagplanning ziet staan zijn niet hetzelfde als wat de klant ziet!
Door het laten zien van de verwachte aankomsttijd zullen klanten beter op de hoogte zijn waar je rijdt en hoe lang het ongeveer nog duurt voor je er bent. Hierdoor zullen ze minder contact zoeken en zal de klant minder vaak niet thuis zijn, omdat ze meer inzicht hebben in jouw aankomsttijd.