Bevestiging van een stop

In dit onderdeel nemen we het proces van stop bevestigen onder de loep. Hierin wordt belangrijke informatie verzamelt om eventuele problemen op te lossen. We verzamelen deze informatie als bewijs in een eventueel conflict met de opdrachtgever.

Deze onderwerpen komen aan bod: schade onderweg, foto’s maken van je orders, het eigen risico en voorrijkosten.

Het is belangrijk om goede foto’s te maken van de orders die je vervoert. Hierdoor ben je verzekerd, heb je een betere verwachting voor ons en de klant en weet je zeker dat je veilig op pad kunt.

Lever je de spullen binnen af?

Zorg dat de klant een handtekening zet! Bij het naar binnen tillen van items ontstaat er gemakkelijk schade. Dit is ook niet gek als er grote spullen door een nauw trapgat of smalle deuropening gesjouwd moeten worden. Wel is het zo dat wanneer er schade ontstaat de klanten dit willen verhalen op Brenger en de aangesloten koeriers. Hierdoor ontstaan vaak lastige gesprekken.

Vanaf nu kunnen jullie de klant een handtekening laten zetten voordat de spullen naar binnen getild worden. Bij het zetten van de handtekening laten we op een duidelijke manier weten dat de koerier en Brenger niet verantwoordelijk zijn voor schade binnenshuis.

Lukt het afleveren niet?

Mocht het zo zijn dat het niet lukt om met zowel het ophaal- als het afleveradres in contact te komen, bel dan direct met Brenger, dan zoeken we samen naar een oplossing. Wanneer je dit niet doet en het product achterlaat zonder contact op te nemen met de opdrachtgever of met Brenger, ben jij volledig aansprakelijk voor eventuele schade.

Wat doe je als een klant niet thuis is?

Helaas komt het af en toe voor dat klanten niet thuis zijn.

Wanneer er niemand aanwezig is bij het ophaaladres in het doorgegeven tijdvak, onderneem dan de volgende stappen:

Ophaaladres

  • Wacht minimaal 15 minuten en bel de contactpersoon van het ophaaladres minstens 2x
  • Maak een foto van de voordeur, zodat je bewijs hebt dat je er bent geweest
  • Bel Brenger om aan te geven dat je wegrijdt

Met uitzondering van veilingen, hierbij kan het voorkomen dat je langer dan 15 minuten moet wachten in verband met een wachtrij. Hierdoor is de beloning van een opdracht bij een veiling standaard ook iets hoger!

Afleveradres

Wanneer er niemand aanwezig is bij het afleveradres in het doorgegeven tijdvak, onderneem dan de volgende stappen:

  • Wacht minimaal 15 minuten en bel de contactpersoon van het afleveradres minstens 2x
  • Indien geen gehoor overleg dan met de opdrachtgever
  • Lever het product af bij de buren of bij iemand anders in de buurt
  • Bel Brenger om dit te laten weten

Wat zijn voorrijkosten en wanneer betaalt Brenger dit aan jou?

Voorrijkosten zijn kosten die je als koerier hebt gemaakt als je naar een bepaalde stop onderweg bent of er geweest bent. Brenger vergoedt 75% van de voorrijkosten van het transport, hierbij hanteren we geen maximum vergoeding.

Brenger vergoedt voorrijkosten:

  1. Wanneer het ophaaladres anders is dan dat de opdrachtgever heeft aangegeven en wanneer het item niet bij de voordeur op de begane grond aanwezig is. Neem je het item dan niet mee dan heb je recht op 75% voorrijkosten.
  2. Wanneer de contactpersoon van het ophaaladres niet aanwezig is tussen de afgesproken tijd van ophalen en in de 15 minuten daarna. Je hoeft het item dan niet mee te nemen. Bij veilingen betalen we deze eerste 15 minuten wachten niet.
  3. Wanneer je een correcte foto van de voordeur, een screenshot waarin we zien dat je twee keer met de opdrachtgever hebt gebeld, hebt gestuurd en dat je contact met ons hebt opgenomen.
  4. Wanneer Brenger of de klant binnen 24 uur de opdracht annuleert.

Wat te doen bij schade?

Natuurlijk kan er wel eens wat mis gaan tijdens het transport. Brenger is uitsluitend verzekerd tot 500,- euro voor schade dat tijdens het transport ontstaat. Deze verzekering geldt van deur tot deur. De volgende voorwaarden zijn toepasbaar op de schade policy van Brenger. Wanneer aan de voorwaarden van deze policy wordt voldaan houdt de verzekering geen eigen risico in, anders geldt een eigen risico van €150,- per transport. Belangrijk is om altijd de klant een handtekening te laten zetten, zo kun je vervelende situaties voorkomen.

Hoe weet ik wat correcte foto’s zijn en hoe upload ik ze?

Onderstaand vind je twee voorbeelden. In het eerste voorbeeld zie een correct gemaakte foto en in het tweede voorbeeld zie je een foto die niet voldoet aan de criteria.

Om te zorgen dat wij schade zo goed mogelijk af kunnen handelen, vragen wij je om foto’s te maken bij het ophaal- en afleveradres. Hier wat tips over het maken van de foto’s:

  1. Zorg dat de foto goed belicht is
  2. Zorg dat de spanbanden te zien zijn
  3. Mocht het artikel al beschadigd zijn voor het ophalen; zorg dat je dit duidelijk op de foto zet.
  4. Laat zien dat het tijdens het transport goed verpakt is.
  5. Zorg dat alle voorwerpen op de foto staan.

Correct:

Niet correct:

Om de foto’s na je stop te uploaden open je de Brenger app > menu > dagroute > selecteer de stop die je wilt afleveren > klik op upload foto > klik op bevestig afleveren.

Waar gebruiken jullie de door mij gemaakte foto’s voor?

Door foto’s te verzamelen van de staat van het product bij het ophalen, het veilig vervoeren en de staat bij het afleveren, verzamelt Brenger bewijs om de situatie te kunnen verklaren aan de klant. Zonder kwalitatief goede foto’s is het onmogelijk om uitsluitsel te geven.

Geldt het eigen risico voor alle transporten in mijn dagroute?

Ja, het eigen risico geldt per transport. Rijd je bijvoorbeeld een bundel met 3 pick-ups bij een zakelijke klant, waar bij elke pick-up schade ontstaat, is het totale eigen risico €450,- (3*€ 150,-).

Aan welke voorwaarden moeten de foto’s voldoen?

Je bent verzekerd door te voldoen aan de volgende voorwaarden:

  1. De orders goed zijn tijdens het transport beschermd met verhuisdekens en vastgezet met spanbanden
  2. Je maakt foto’s van de conditie waarin de items in ontvangst genomen worden
  3. Je maakt foto’s als bewijs dat de items veilig zijn vervoerd
  4. Je maakt foto’s van de conditie hoe de items worden afgeleverd

Heb je een andere vraag?

We staan altijd klaar om je vragen te beantwoorden. Stuur ons een bericht via de chat, e-mail of bel ons op 085 888 1934.