Werken bij Brenger: bijbaan als Operations Support Agent

Teamfoto altijd goed gebracht

Bekijk hier de vacature voor Operations Support Agent bij Brenger.

Van half 9 ‘s ochtends tot 10 uur ‘s avonds zijn ze bereikbaar: de jongelui bij de Customer Care afdeling van Brenger. Ze beantwoorden alle mogelijke vragen over je transport: in mails, Facebookberichtjes, chats, en telefoontjes. We gingen eens bij ze langs om hen uit te vragen over hoe het is om te werken voor het transportplatform Brenger.

Het is een steil trapje naar de kamer waar druk zitten te bellen als ik binnenkom. “Ja, dat kan zeker. Als je op de website een opdracht plaatst, vragen we meteen de maten”. De medewerkers van de klantenservice zijn in gesprek. Ik neem dus maar plaats.

Werken bij Brenger
Zodra een van hen ophangt, vraag ik hoe ze het vinden hier te werken. “Het is leuk werk, goed te combineren met mijn scriptie. Ik ga nooit met tegenzin hierheen, zoals bij mijn baantjes in de horeca. Die waren fysiek ook heel zwaar, ook al kun je bij Brenger ook veel uren maken”, aldus Jasper.

Dat klinkt goed. Is het dan nooit zwaar? “Nou ja, soms heb je wel geduld nodig. Als mensen de website niet goed snappen bijvoorbeeld. Dan moet je het een paar keer uitleggen. Maar daar leren we ook weer van, wanneer ik een vraag opeens heel vaak krijg geef ik het door aan developers. Zo verbeteren we de website”.

Informeel en ambitieus
Wat volgens Jasper ook bijdraagt aan de goede sfeer zijn de leuke collega’s. “Het is echt een heel leuk team” beaamt Leslie. “De sfeer is informeel en niet zo streng. Je kunt makkelijk ruilen. Iedereen is redelijk jong, maar we willen er met z’n allen iets van maken”.  

Maar ook: “Soms kan een gesprek met een klant je dag maken. Het geeft echt energie als mensen enthousiast zijn over het concept. Laatst had ik een man bijna 20 minuten aan de telefoon. Hij had veel complimenten. Dat doet goed!”. En, geeft ze toe: “De locatie aan het Oosterpark en de vrijdagmiddagborrels zijn natuurlijk ook niet mis”.

Niets is te gek
Het gekste wat ze ooit hebben meegemaakt? “Iemand die haar kind van school wilde laten ophalen. Die heb ik toch vriendelijk moeten vertellen dat ze beter een taxi kon bellen”, of “tonnen met sinaasappelschillen, een gouden hert van papiermaché. Maar eigenlijk is het niet snel te gek. Verbazingwekkend wat je allemaal kunt vervoeren’.

Ook beginnen bij je leukste bijbaan ooit? We hebben regelmatig plek voor nieuwe Operations Support medewerkers. Bekijk de vacature en solliciteer.


Teamfoto customer care
 

Meer lezen
Hoe twee Groningse studenten Brenger oprichtten
Bijbaan bij Brenger!