Frequently Asked Questions

Below are all kinds of frequently asked questions from people who want to have things transported via our platform.

Delivery

Worden de spullen gegarandeerd bezorgd als ik een transportverzoek plaats?

Alle transportverzoeken binnen Nederland en Vlaanderen worden gegarandeerd bezorgd: ook opdrachten voor dezelfde dag die vóór 12:00 geplaatst zijn.

Mocht er binnen de aangegeven periode geen koerier zijn die het op zijn route mee kan nemen, doen wij het transport zelf om deze garantie te kunnen bieden.

De garantie geldt niet:

  • als de opdracht groter is dan onze maximale afmetingen (400x180x160cm)
  • als het om een groter volume dan 4,5 m3 gaat
  • als het meer dan 10 voorwerpen zijn
  • als het totale gewicht zwaarder dan 200kg is
  • als het om glas gaat
  • als het om etenswaren gaat
  • als het een piano betreft
  • als het een organisme betreft

Omdat deze uitzonderingen niet binnen ons concept vallen kunnen wij niet garanderen dat een koerier zo’n transportverzoek oppakt. Echter, lukt het ons toch vaak om een koerier te vinden. Plaats daarom vooral je transportverzoek en waarschijnlijk is er snel een koerier die jouw transport kan uitvoeren!

How can I check whether the items have been delivered?

You can check whether your items have been delivered on the status page for your order (you will find a link to this page in the e-mail we sent you after payment), or by logging in and clicking on the ‘Send’ button in the top right of the screen, via the ‘Orders’ drop-down menu. If you are already logged in, you can also reach that page by clickinghere. You will then see your transport request and you can click on ‘Confirm receipt’. When you have confirmed that the items have been delivered, we will pay the courier. If you do not confirm that the items have been delivered, we will pay the courier two working days after the agreed delivery date.

Is pick-up or delivery possible at a specific time and/or on a specific date?

Yes, when you place the order, you can choose your preferred time for pick-up and delivery.

How do I know what time the courier will be arriving?

We will let you know by e-mail when a courier has accepted your request and in which time slot the courier will be arriving. We will give you a pick-up window of no more than 4 hours, and of course, this will be within the time slot that you have indicated. Both you and the courier will also be sent each other’s contact details.

Are the items guaranteed to be delivered when I place a transport request?

Orders within the Netherlands are guaranteed to be completed. This includes orders placed before 12:00 on the day of delivery. If no couriers are able to transport the order on their route, we will transport the order ourselves so that delivery is guaranteed.

The guarantee does not apply in the following cases:

  • if the transport request is larger than our maximum dimensions (400x180x160cm)\
  • if the volume exceeds 3.5 m3\
  • if the total weight is more than 200 kg\
  • when it comes to glass\
  • when it comes to food\
  • if it is a piano\
  • if it is a living organism (for example, animals)

Despite these exceptions to our delivery guarantee, our platform usually completes these types of transport requests. Many couriers are able to fulfill this type of transport request. So, go ahead and place your transport request and it is very likely that a courier will be able to fulfill your transport request soon!

Only if the weight is more than 200kg you can’t place a transport request, we are not able to transport this.

Transports within Flanders or from Flanders to the Netherlands are also guaranteed, this doens’t apply for transports from the Netherlands to Flanders unfortunately, because of corona.

Hoe bevestig ik dat de spullen zijn bezorgd?

Je kunt bevestigen dat de spullen zijn bezorgd op de status pagina van je transport (link is te vinden in de mail die je kreeg na de betaling). Zodra jij hebt bevestigd dat de spullen zijn bezorgd, maken wij de beloning over naar de koerier. Als je niet bevestigt dat de spullen zijn bezorgd, maken wij twee werkdagen na de afgesproken bezorg datum de beloning over aan de koerier.

Can it be picked up or delivered at a specific time and / or date?

Yes, when you place the order you indicate when you want the pick-up and delivery to take place.

Hoe weet ik hoe laat de koerier komt?

Via een e-mail brengen wij jou op de hoogte wanneer een koerier jouw transport kan doen en in welk tijdvak de koerier komt. Het tijdvak is maximaal 4 uur en valt natuurlijk in het tijdvak dat jij hebt aangegeven. Ook ontvangen jullie elkaars contactgegevens.

Worden de spullen gegarandeerd bezorgd als ik een transportverzoek plaats?

Alle transportverzoeken binnen Nederland en Vlaanderen worden gegarandeerd bezorgd: ook opdrachten voor dezelfde dag die vóór 12:00 geplaatst zijn. Mocht er binnen de aangegeven periode geen koerier zijn die het op zijn route mee kan nemen, doen wij het transport zelf om deze garantie te kunnen bieden.

De garantie geldt niet:

  • als het transportverzoek groter is dan onze maximale afmetingen (400x180x160cm);
  • als het om een groter volume dan 5 m3 gaat;
  • als het totale gewicht zwaarder dan 200kg is;
  • als het om glas gaat;
  • als het om steen gaat;
  • als het om etenswaren gaat;
  • als het een piano betreft;
  • als het een levend organisme betreft (dieren bijvoorbeeld).

Ondanks dat deze uitzonderingen op onze bezorg-garantie, worden ook deze transportverzoeken wel vaak via ons platform bezorgd. Meerdere koeriers kunnen dit soort transportverzoeken namelijk wel vervoeren. Plaats daarom vooral je transportverzoek en waarschijnlijk is er snel een koerier die jouw transportverzoek kan uitvoeren!

Hoe weet ik hoe laat de koerier komt?

Via een e-mail brengen wij jou op de hoogte wanneer een koerier jouw transport kan doen en in welk tijdvak de koerier komt. Het tijdvak is maximaal 4 uur en valt natuurlijk in het tijdvak dat jij hebt aangegeven. Ook ontvangen jullie elkaars contactgegevens.

What can be transported?

Wat kan ik allemaal laten vervoeren?

Je kunt van alles laten vervoeren via Brenger: grote, kleine en meerdere spullen. Dagelijks worden er meubels, fietsen, pallets, witgoed, en nog veel meer producten vervoerd. Zolang de spullen in de laadruimte van een bestelbus passen ben je bij ons aan het juiste adres (max. 400x 180x 160cm). Zo kan je bijvoorbeeld gemakkelijk je marktplaats-, veiling- of winkelaankoop laten ophalen en thuis bezorgen op het moment dat jij het wilt.